fredrik330d Skrevet Januar 16, 2015 Share Skrevet Januar 16, 2015 Er det noen som har omprogrammert sin F10/F11 etter at dette ble mulig? ECU må vel fortsatt tas ut.. Vurderer å prøve disse: http://www.tuningservice.no/ Kr 5 900,- Tilsynelatende mange fornøyde kunder rundt om i landet.. Innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silverviking Skrevet Januar 17, 2015 Share Skrevet Januar 17, 2015 Vet at Trondheimsavdelingen har topp ekspertise på området. Sjekk FB-siden deres "Tuningsenteret Dieselpower". Her finner du mengder med informasjon om ulike mappinger og dokumentasjon før/etter tuning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Januar 17, 2015 Share Skrevet Januar 17, 2015 Er tuningsenteret og tuningservice samme greie? Ble litt skeptisk til tuningsenteret dieselpower da jeg hadde en henvendelse om min 525d, de kunne klare å få ut 210hk om jeg fjerna DPF, altså et godt stykke unna det TRF og andre aktører klarer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 17, 2015 Share Skrevet Januar 17, 2015 Venter selv til man får software tuning (ala PPC ifra BSR), er visst rett rundt hjørnet og flere kan visst allerede tilby det har jeg sett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 17, 2015 Share Skrevet Januar 17, 2015 "alle" kan tilby software tuning nå om dagen (med ecu må fortsatt åpnes). Det er ikke dette man bør vurdere, men kompetansen til den som faktisk utførere selve jobben. Det er dyre bilder dere har, og motorproppsett er definitivt feil ende å spare none skarve tusenlapper i. Så håndholdt enhet vil du nok ikke se på ganske lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 18, 2015 Share Skrevet Januar 18, 2015 Årsaken til at jeg ønsker en håndholdt enhet (som f eks PPC) er at man kan laste inn og ut programmet selv etter behov. Dette har jeg hatt tidligere og var veldig greit synes jeg, så om det ikke kommer på en stund så får jeg smøre meg med tålmodighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 18, 2015 Share Skrevet Januar 18, 2015 Vi selger slike. Og det er klart at mange synes det er praktisk. Jeg sier at "det er lenge til", men det er overhengende fare for at det aldri vil dukke opp. Jeg håper jo at de som lager programmeringsverktøyene får dette til etter hvert (og det er ingen tuningfirmaer som gjør dette selv), men enn så lenge så ser det dårlig ut. På den annen hånd så det jo mørkt ut for BMW edc16 også. Der var vel BMW omtrent de siste som ble mulig å ta via obd. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Januar 18, 2015 Share Skrevet Januar 18, 2015 (endret) Jeg er helt enig med hva TRF her sier, det viktigste med tuning er faktisk hva som er gjort i software, ikke måten ecu blir programmert på. Måten de nye ecu'ene fra BMW (F-serie) blir programmert på tilsier at det neppe kommer noen OBD løsning i overskuelig fremtid. Derimot så spekuleres det allerede om BMW vil komme med en oppdatering av software som skal lukke den "bakdøra" som nå er åpnet på F-serie, dette er allerede nevnt på visse forum. Endret Januar 18, 2015 av FritzP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 18, 2015 Share Skrevet Januar 18, 2015 Har fått med meg det du nevner FritzP, så jubelen er ikke ekstrem her enda. Så moralen er, som de fleste burde lært med 2,0d 177hk, drit i å oppdatere om ikke det finnes svært gode grunner for akkurat dette. BMW gir ikke ut motorer med feil på, i all hovedsak i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå