Gå til innhold

*Fjernet*


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Du er på feil forum. 99/100 Bimmers-brukere gir faen i gammal Mazda.

Bilen ellers ser ok ut. Jeg ville byttet ut baklyktene med originale og fjernet den overkill-eksosen...

Sånn ellers - har du servicehefte? Jeg regner med at denne bilen er importert av TG-Bil, og han har importert mange biler med nedskrudd km-stand, spesielt MX-5, MR2 og S13.. Jeg ville tatt km-standen med en klype salt, men det betyr lite mtp slitasje. Er flere US-importerte Miata med 3-400 000 km på klokka som er i bedre stand enn norsksolgte, saltkjørte biler med 150000 km bak seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal opprette tråd på MX-5 forumet også, tenkte bare å ha en tråd her også. Om 1/100 følger tråden så er jeg fornøyd, synes det er moro med synspunkter fra både entusiastene og de som ikke kjenner disse. Liker meg godt på forumet her så ville holde meg her uansett. Har sett at folk har MB, Tesla, Ford osv. under "Annet"-delen her, så fyrte på. 

 

Glemte å nevne det i førsteposten, men originallykter har jeg lyst på, ja. Eksosen er kanskje litt overkill ja, men jeg liker den godt, gøy å ha noe spesielt for en gangs skyld. Men er godt mulig jeg blir lei etterhvert. Har jo to andre eksoser å bytte til, både original og en som er midt i mellom. Så får se. Usikker på papirer og tidligere historikk, har lyst å se nærmere på det. Ble hvertfall importert hit i 2003. Kilometerstanden er nå på 221.000 km. Virker reell den, men så lenge bilen er teknisk god så er jeg fornøyd. Har kjørt rundt i hele området hele tiden de siste dagene og jeg elsker det. Selv om bilen ikke går over 4200 så er det fortsatt veldig morro, så jeg blir nok enda mer forelsket når jeg "låser opp" resten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

221000 km stemmer nok bra, tvilsomt at en sveitsisk bil er skrudd ned til et såpass høyt tall. Min Miata har nesten samme regnr, men tatt inn privat i 2004....

Jeg har aldri vært borti den turtallssperra du har, men jeg vil tro det er en bagatell. 1.6en yter best fra 4000rpm og oppover, så den buggen du har får du se å få ordnet opp i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterte akkurat det fenomenet på forumet for en stund siden, men jeg klarte ikke finne den diskusjonen nå.

I grove trekk er det vel fordi det bor mange rike mennesker i landet, og at mange rike har feriehus i landet. Derfor har det hopet seg opp unormalt mange "finbiler" som har kjørt lite. Det jeg har sett er gjengangere derfra er motorsterke BMW, Ferrari, Porsche 911 og 964, Sierra Cosworth, spreke 90-talls Honda samt Toyota MR2 og MX-5. Spesielt de tre sistnevnte japsene har det blitt tatt inn en del av med nedskrudd km. Sikkert vanlig med mange andre merker også, men dette har ikke kommet opp i dagen da det er lettere å avdekke juks og slitasje på japanske biler ifht tyske biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...