Gå til innhold

Wazu's 94 320i cabriolet (Stoor update, masse bilder 12.06)

Wazu
 Share

Anbefalte innlegg

Aha, litt værre med min cab, den klarer ikke å løfte å legge sammen taket helt selv, må ha litt løfte hjelp når taket skal ned, regner med det er motorene som er litt slitt :/

Men får håpe det ordner seg til oss begge før sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coupe'en er fin den Enes, liker den meget godt (hadde ikke kjørt den i 6 år hvis ikke :P), men den har desverre endel rust under, samt litt andre feil. Hadde den på EU-kontroll her for en liten uke siden, og fikk hele 5 toer-feil. Så vil koste mer enn det er verdt å holde den på veien. Så den blir solgt i deler, kommer egen tråd på det litt ut i februar.

@robin92, satser på vi finner ut av det til sommeren, slik at den kan nytes med taket nede :)

Ellers har jeg ikke gjort noe mer med bilen enda. Det første jeg må se på er vinduene, er litt trøbbel med den automatiske senkingen/hevingen. Førersiden skjer det ingenting på, så der har jeg ny microbryter. Passasjersiden går opp når du lukker døren, men ikke ned når den skal åpnes. Virker også som om den lukker seg "for mye", uten at jeg skal være helt sikker på det. Der mistenker jeg komfort-rele'et, så skal plukke utav det gamle og skaffe nytt, bytter sikkert også microbryteren på den siden også, bare for å ha gjort det. Mye snø i Bergen nå, så jeg kjører gamlebilen, pga den har diffsperre er den betydelig bedre å kjøre på glatten med. Så den skal byttes over etterhvert.

Ett par dagsferske bilder:

post-41849-0-32457900-1422817660_thumb.j

post-41849-0-86626300-1422817687_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har desverre ikke fått tid til å se på det enda, har jobbet ganske mye, og regnværet som har vært her i Bergen i det siste har ikke akkurat hjulpet på tiltakslysten. Men nå er det meldt sol hele helgen, så får forhåpentligvis gjort litt med bilen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt i finværet som har plaget byen i dag :). Demonterte først dørsiden, utrolig nok uten å knekke noen klips (men de "lommene" løsnet fra dørsiden, så de måtte limes på igjen).

post-41849-0-10079300-1423932093_thumb.j

La merke til en kontakt som bare lå nede i døren, virket som om den var klippet av. Jaha?

post-41849-0-70909900-1423932178_thumb.j

Etter litt googling, og litt kikking rundt inni døren fant jeg ut at den skulle vært koblet på microbryteren på dørhåndtaket, som styrer kupe-lysene bl.a.(tror jeg) Så ut som denne hadde irret av helt inni på selve microbryteren. Den sitter jo ganske utsatt til for fuktighet. Så denne må bestilles ny.

Fikk så utav mekanismen der microbryteren til vinduet sitter. Gikk overraskende lett.

post-41849-0-75935700-1423932380_thumb.j

Smurte opp igjen alt sammen. Smurte også opp vindusmekanismen.

post-41849-0-84680600-1423932407_thumb.j

Monterte ikke noe sammen siden jeg uansett måtte ha demontert det igjen når jeg skal bytte den andre microswitchen, men koblet på microbryteren og "åpnet" og "lukket" døren ved å bevege på låsen, og vinduet gikk opp og ned akkurat slik det skulle. yey :). Deilig at det er i orden. Bestiller ny microbryter til passasjerdøren også, så får jeg byttet den og om ikke så lenge.

Og, jeg kjøpte meg nye høyttalere i samme slengen, så får jeg montert diskantene i dørsidene når jeg først har de av. Sitter jo orginalhøyttalere i nå, så ikke akkurat heftig lyd.

post-41849-0-37907800-1423932683_thumb.j

post-41849-0-02572800-1423932691_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bilradiospesialisten ja. Har faktisk planer om akkurat samme opplegg for sub selv :D. Og har hatt 8" sub før, inni kupe'en ,og det var meget bra lyd. Såklart ikke like mye spark som en 12" gir, men absolutt bra.

For tiden venter jeg på flere microbrytere fra gs, så blir ikke gjort stort før de ankommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt finvær i dag, så da tok jeg og byttet microswitchen på passasjerdøren. Gikk lekende lett siden jeg visste hvordan alt skulle gjøres denne gangen. Så nå fungerer drop-down funksjonen på begge dørene igjen. Herlig å slippe å huske på å ta ned vinduet manuelt før jeg lukker døren :D. Har ikke satt på noen av dørpanelene igjen, venter til jeg har fått montert nye høyttalere før jeg setter alt sammen igjen. Men det må jeg nesten ha en hel dag med finvær før jeg begynner med, skal jo tross alt bytte alle høyttalere, montere forstekere og trekke opp ledninger til alt sammen. Fåt håpe det blir bra vær til helgen (men jeg tviler sterkt).

Driver også å kikker litt på coilovers, må nesten få bilen litt lavere bakken før sommeren kommer. Noen som har noen peiling? Hadde noen billige "lowtec" på forrige, som forsåvidt var helt greie, men kom fort overflaterust på de, og ene demperen har begynt å lekke, så tenkte å kjøpe noe litt dyrere denne gangen. Ser på coilovers i prisklassen 5-8 k, Har sett litt på Supersport Black evolution, JOM eXtrem Sportsuspension og H&R Twin-Tube Ver.1. Noen som har prøvd noen av disse og har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet alt stereo i min cab forrige uke. Topp tips er å skru ut hele interiøret. Legge signalkabel langs midtkonsollen, og under baksete. Mye lettere å kjappere enn langs døren.

Lagde en kasse med 8" sub i midtarmlenen bak, men vurderer forsatt å kjøpe ebay kassen. .

Diskant høytalerne monterte jeg i den lille trekanten med speilet, blir mindre synlig samt lettere.

Har dessverre kun erfaring med billig coilovers, JOM og TA technix. Du vurderer ikke heller ett skikkelig senkesett m dempere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert like greit å ta utav endel av interiøret når jeg skal legge kabler ja. Tenker å sette diskantene i dørene der de er orginalt, har de oppe ved a-stolpen på gamlebilen, og det er nok bedre lydmessig, men har lyst til at det skal se orginalt ut, med tanke på at alle kan se inn hvis taket er nede. Vil ha muligheten til å justere høyden på senken, har prøvd senk uten justeringsmuligheter før, men føler aldri det treffer den høyden jeg er ute etter. Mye kjekkere å kunne skru det til akkurat den høyden jeg vil.

Skulle gjerne sett bilder av subwooferen din, hvordan det ble lydmessig osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

entry diskantene til focal er vanvittig retningsbestemte, regna med du kjøpte nye høytalere for å få bedre lyd så ville montert ved a stolpe hadde jeg vert deg. Monterer du diskantene slik de peker mot taktrekket midt mellom førersetene så fungerer de nok bra :)

når du først er i gang burde du også dra til med en 4 kanals forsterker, blir en helt annen dybde i lyden når de får nok mat. Originalt uten forsterker får dem vell knapt 1/3 av det de takler.

Endret av Håskjold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2 harman Kardon forsterkere, en monblokk og en 2-kanals (men på utkikk etter samme serie 4 kanals), fra gamlebilen, så de skal gi meget grei lyd. 900w 1ohm på monoblokken, og 2x110w 4ohm på tokanaleren :D

Får se hva jeg gjør med diskantene, prøver de nok først i orginalplasseringen, så får jeg heller flytte de om jeg er misfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke bilde av kassen. Den ble laget litt kjapt, i en sammenheng med rammen som allerede er i bilen fra før. Ble ikke topp lydmessig, så er derfor jeg vurderer den kassen på ebay. Men fungerer greit nok frem til det.

Har kun bilde av diskantene (tok bilde etter nytt ratt og rens av interiør ble tatt)

post-63686-0-78582200-1424898715_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...