Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, har en e39 som jeg monterte coilovers på for en stund siden.. Har nå en klunkelyd fremme som jeg er litt usikker på hva kan vere.. Men tipper det er topplager. Klunkelyden var der før jeg monterte coilovers også, men når jeg monterte coilovers så monterte jeg nye tårnlager fra Koed, av alternativ vare (!) .. Da var klunkelyden vekk en liten stund, før den kom igjen, så har den igrunn blitt litt etter litt verre og nå er den ganske ekstrem :P

Det jeg tenker er at superbillige tårnlager kanskje ikke tåler coilovers?

Er det mulig og se/høre om  det faktisk er topplagerene som er gåene?

Om det er tårnlager, bør jeg kjøpe forsterkede topplager eller holder det med OE kvalitet? Febi/bilstein

Endret av Skulebollen
Skrevet

Tårnlager fra koed, må pakkes med fett før montering. Om du ikke gjorde det så holder det maks 1 år.

Jeg har hatt 2 sett med uoriginal, en jeg glemte å pakke med fett og en jeg pakka med fett. Dårlige greier uansett. Monterte oem og alt var ok til jeg solgte bilen 2,5 år etterpå.

Skrevet

Kjørte du med coilovers? Har vertfall ikke pakket noe med fett :P må man det på Oe Febi/bilstein? Noen mulighet og finne ut om di som står på er kaputt?

Skrevet

Febi og bilstein er vel oe kvalitet og trenger ikke pakking.

Men sjekk før montering. Bedre med mye enn lite.

Hadde ikke coilover, men ødelagte bilstein b6 som var pinnestiv.

Tror du må av med toppskruene og kjenne på topplager.

Skrevet

topplager fra koed er søppel. 

skal du kjøre med stivt oppsett på dempere anbefaler jeg oppgradert vare.

byttet 2-3 set med billige og fikk det samme problemet etter kort tid igjen. 

etter jeg byttet til oppgradert kvalitet så har jeg ikke hatt problemet igjen.

Skrevet (endret)

Helt enig. Kjører kw v3 på e90'n å justert nesten på det stiveste, å det er stiiivt. Har brukt opp 2-3 sett fra koed på 5-6000km...

Endret av Joachim S Hamar
Skrevet

Nei, Bilstein har vært belemret med en del problemer på E39 ihvertfall. Antar du fikk stive dempere?

• 6 months later...
Skrevet

Skal bytte topplagerene på E39 min nå. På de et år gamle lagerene fra Koed løsnet lageret fra toppen og hele fjærbeinet hang og slang :P

Kjøpte nye Lemforder topplager,skal disse pakkes med fett før montering?

Skrevet

Om det er lite fett, så pakk dem. Bedre med mye enn for lite.

Men stort sett er lemførder slik at det er likedan som originalen dermed pleier det ikke være nødvendig med pakking.

Skrevet

Mmmhhh, jeg kjøpte topplager fra KOED og monterte coilovers, brukte di nye mutterene som fulgte topplager settet og da var det klunkelyder, brukte så di gamle som sto på og vips ingen klunkelyd.

Kan være at du ikke får skrudd mutterene fast nok på?

Skrevet

Jeg kjøper hvertfall aldri disse billige fra Koed mer.  Hele fjærbeinet var jo helt løst....

Det var bra med fett i de nye jeg kjøpte,så monterte dem uten å gjøre noe med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...