Kruste Skrevet Januar 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2015 Du skal ha opp mot 90 grader. Stemmer det kan jo være litt forskjell i temp på vannet i selve motor sammenlignet med ekspansjonskar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 29, 2015 Share Skrevet Januar 29, 2015 Nja, 90 grader var vel noe høyt. Termostaten åpner på 88 grader, ser min egen er opp mot 93-95, men den går fort ned til 86-88 ved landevei kjøring. Klart, trekker man henger en lang motbakke så ser man kanskje 100 grader... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Januar 29, 2015 Share Skrevet Januar 29, 2015 Etter bytte på både EGR og hovedtermostat ble min 525d fikset. Stødig temperatur på 88 ved landeveiskjøring (Trondheim -> Åre) forrige helg. Utendørs bikka temperaturen ned til -26 på det kaldeste, motoren var fremdeles varm og god. Temperaturen sank en 6-8 grader ved bånn gass ved forbikjøring ved et par anledninger, men stabiliserte seg opp mot 88 etter kort tid. Forbruk på 0.65 tur/retur. 225 vinterdekk, 3 personer med masse bagasje i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 29, 2015 Share Skrevet Januar 29, 2015 Nja, 90 grader var vel noe høyt. Termostaten åpner på 88 grader, ser min egen er opp mot 93-95, men den går fort ned til 86-88 ved landevei kjøring. Klart, trekker man henger en lang motbakke så ser man kanskje 100 grader... Derfor jeg skriver opp mot 90 grader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå