Gå til innhold

Hvor mye tåler 6 trinnskassen i en X6?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å søkt rundt (veldig mye) nå ser det ut til at kassen som sitter i er en ZF 6HP28 og den skal være god for 700nm. Da begynner det å ligne noe :)

Ok kan stemme siden den ble levert med begge. Hvis du har 28 så stemmer den at den er ratet for 700Nm. Da begynner det å ligne brent dekk ja :)

Skrevet

Etter å spurt gs så var det denne kassen - GA6HP-26Z. Det er samme som du nevnte 600nm. Faen blir aldri klok på detta.. finns å ei som har TU til slutt som er den som tåler 650 eller 700... jaaja.. få vel se under bilen å se hva som står på kassa..

Skrevet

Ifølge katalogen så har du 26Z, sekstrinns (GA6HP). Det har alle med M57TU2 motoren. Kassene er mekanisk så å si like men er tilpasset forskjellige momenter (siste siffer som forteller hvilket moment den er designet for å overføre. Z står for ZF (produsent) G=Getriebe A=Automatikk 6=seks fremgir HP=hydraulic planetary 26 (intern ZF kode for konverter/svinghjul)

 

Det jeg skrev her oppe er feil da jeg blingset med modellen i katalogen! sorry for den

 

De senere modellene (facelift) kom alle med 8 trinnskassa GA8HP som tåler opp til 700Nm, den som også er i M50d

  • 2 weeks later...
Skrevet

Kan meddele at jeg har fått den tunet nå. ca 340hk og 680nm. For å si det mildt så går den noe jævlig :) Får bare håpe momentsperra på kassa fungerer som den skal :)

Storlismia as som er leverer fra tuningservice gjorde jobben.

Skrevet

Nei. Dersom du overskrider et visst moment så har du en gir funksjon i motor ecu som legger feilkode. Det forutsetter en del ting av tuninga, som jeg kan garantere at ikke er på plass.

Skrevet (endret)

Jo den skal være på plass :)

Det er lagt inn begrensninger på lave turtall på momentet.

Endret av DCA
Skrevet (endret)

_GARANTERT_

Cola og en snickers på det ;)

edit:

Ser du har redigert utsagnet ditt. Det du prater om nå er noe helt annet.

Dette er litt av grunnen til at det er lite hensikt å diskutere oppsett og software med mindre man er litt inni hvordan dette fungerer.

Endret av TRF-Racing
Skrevet

Når jeg får beskjed om at det er lagt inn begrensninger på momentet på lavere turtall for å spare kassen går jeg utifra dette er gjort. Er det det du tviler på? :)

Skrevet

Ref endring i mitt innlegg over her. Du blander forskjellige funksjoner.

Kos deg med bilen, disse går fælt :)

Skrevet

Men over til det sulland sa til meg over tlf - bilen ville gå i nød hvis den ble overbelastet. Han som sa det har tidligere jobbet med slik tuning. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...