quandt1960 Skrevet Januar 28, 2015 Share Skrevet Januar 28, 2015 Etter å søkt rundt (veldig mye) nå ser det ut til at kassen som sitter i er en ZF 6HP28 og den skal være god for 700nm. Da begynner det å ligne noe Ok kan stemme siden den ble levert med begge. Hvis du har 28 så stemmer den at den er ratet for 700Nm. Da begynner det å ligne brent dekk ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Januar 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2015 Etter å spurt gs så var det denne kassen - GA6HP-26Z. Det er samme som du nevnte 600nm. Faen blir aldri klok på detta.. finns å ei som har TU til slutt som er den som tåler 650 eller 700... jaaja.. få vel se under bilen å se hva som står på kassa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 28, 2015 Share Skrevet Januar 28, 2015 Ifølge katalogen så har du 26Z, sekstrinns (GA6HP). Det har alle med M57TU2 motoren. Kassene er mekanisk så å si like men er tilpasset forskjellige momenter (siste siffer som forteller hvilket moment den er designet for å overføre. Z står for ZF (produsent) G=Getriebe A=Automatikk 6=seks fremgir HP=hydraulic planetary 26 (intern ZF kode for konverter/svinghjul) Det jeg skrev her oppe er feil da jeg blingset med modellen i katalogen! sorry for den De senere modellene (facelift) kom alle med 8 trinnskassa GA8HP som tåler opp til 700Nm, den som også er i M50d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2015 Kan meddele at jeg har fått den tunet nå. ca 340hk og 680nm. For å si det mildt så går den noe jævlig Får bare håpe momentsperra på kassa fungerer som den skal Storlismia as som er leverer fra tuningservice gjorde jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 Momentsperre? Er vell ikke noe sperre der. Kun vag som har sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2015 Jo det er visst det. Går i nødmodus hvis jeg overskrider ett visst antall nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 Motor går i nød ja? Pga overskrider verdier. Ikke noe moment begrensninger som skal gjør noe skal gå i nødmodus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2015 Mulig mulig... sulland sa ihvertfall at hvis det det blir for mye moment på kassa går den i nød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 Nei. Dersom du overskrider et visst moment så har du en gir funksjon i motor ecu som legger feilkode. Det forutsetter en del ting av tuninga, som jeg kan garantere at ikke er på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Jo den skal være på plass Det er lagt inn begrensninger på lave turtall på momentet. Endret Februar 9, 2015 av DCA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 (endret) _GARANTERT_ Cola og en snickers på det edit: Ser du har redigert utsagnet ditt. Det du prater om nå er noe helt annet. Dette er litt av grunnen til at det er lite hensikt å diskutere oppsett og software med mindre man er litt inni hvordan dette fungerer. Endret Februar 9, 2015 av TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2015 Når jeg får beskjed om at det er lagt inn begrensninger på momentet på lavere turtall for å spare kassen går jeg utifra dette er gjort. Er det det du tviler på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 Ref endring i mitt innlegg over her. Du blander forskjellige funksjoner. Kos deg med bilen, disse går fælt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2015 Men da er du enig i at det er riktig tunet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2015 Men over til det sulland sa til meg over tlf - bilen ville gå i nød hvis den ble overbelastet. Han som sa det har tidligere jobbet med slik tuning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå