santho96 Skrevet September 5, 2015 Skrevet September 5, 2015 Liker arbeidet ditt! E36 i rød er blant det fineste innen e36!
olsensheep Skrevet September 5, 2015 Forfatter Skrevet September 5, 2015 Ble fort lei den rød. Så den er alerede solgt.[emoji6] men absolutt fin farge. Har en liten knapp på bostongreen jeg da [emoji7] Sent from my iPhone using Tapatalk
olsensheep Skrevet September 5, 2015 Forfatter Skrevet September 5, 2015 Holder på med å sette sammen diffen nå [emoji106] Sent from my iPhone using Tapatalk
olsensheep Skrevet September 7, 2015 Forfatter Skrevet September 7, 2015 Spørsmål? Noen som vet hvor mange nm pinjong muttern på diffen skal strammes med? Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW E30 325 Skrevet September 8, 2015 Skrevet September 8, 2015 (endret) Etter boka skal den måles med spesial verktøy, som måler motstanden det tar for å turne akslingen, i nm. Dette for å få rett inngrep. Noen tar det på feelingen. Husker ikke tallet, men finner det om du googler litt på bmw 188 lsd Sent from my iPhone using Tapatalk Endret September 8, 2015 av diohrvik
olsensheep Skrevet September 8, 2015 Forfatter Skrevet September 8, 2015 Er ikke sperre diff dette å heller ikke shimset. Er heller ikke 188 diff Sent from my iPhone using Tapatalk
olsensheep Skrevet September 8, 2015 Forfatter Skrevet September 8, 2015 Er ikke sperre diff dette å heller ikke shimset. Er heller ikke 188 diff Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW E30 325 Skrevet September 10, 2015 Skrevet September 10, 2015 (endret) har heller ingenting med det å gjøre, så det går bra. det jeg svarte gjelder fremdeles:) Edit: fant det for deg jeg..... Utdrag "Da var det å finne riktig dreiemotstand på akselen. Dreiemotstanden/friksjonen måles for å vite at forspenningen på lagrene er riktig. Det er altså ikke slik at mutteren på flensen skal strammes med et gitt moment, det er rullemotstanden som skal måles.Den skal være innenfor en maks og minimumverdi, litt avhengige av lagerfabrikat. (1,58-3,6Nm på min FAG lager)De fleste lagertypene lå rundt 2,5Nm i dreiemoment, i allefall var det innenfor spec.Dette er uten simmering. Legg på 0,20Nm for hver simmering som bremser bevegelsen. (TIS) Denne motstanden måles vha en momentmåler jeg heller ikke hadde. Derfor forsøkte jeg å huske bruddstykker fra de gangene jeg var på skolen, og regnet ut at 2,5Nm tilsvarte en vekt på omtrent 0,255 kg på en meters arm. En halvmeters arm = 0,51kg Lagde da en arm på en halvmeter, og veide opp riktig vekt med noen bolter som ble teipet på." http://bimmers.no/topic/725458-hardtops-e30-superduper/page-16om specsa stemmer for din diff, det kan jeg ikke vite, men her får du forklaring på det jeg sa i posten over. Edit:"Her ser dere verktøyet vi brukte, et verktøy som måler momentet ved omdreining av pinjong uten belastning. Ca 1,7 Nm dro jeg til på min diff." Bilde av verktøy, tatt fra pedis tråd Endret September 10, 2015 av diohrvik
olsensheep Skrevet September 12, 2015 Forfatter Skrevet September 12, 2015 Takk for hjelpende svar [emoji106][emoji4]fikk satt på diff å stikk akslinger i kveld/natt. Pluss jeg prøvde meg litt fram på "fitment" på hjula[emoji48] Noen bilder Syntes det blir bra med buen nedi mellom felg å dekk [emoji41] Sent from my iPhone using Tapatalk
olsensheep Skrevet September 20, 2015 Forfatter Skrevet September 20, 2015 Fått gjort litt smått i kveld som , bremserør bak å bremse sko montert[emoji106] Sent from my iPhone using Tapatalk santho96 reagerte på dette 1
kevine30 Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 dette ser bra ut så dette må jeg følge med på
olsensheep Skrevet September 26, 2015 Forfatter Skrevet September 26, 2015 Har fått gjort ferdig under nå [emoji111]️[emoji108] kunn hjulstilling og lakkering igjen[emoji41] Står på bakken igjen[emoji4] Starta for første gang siden jeg starta prosjektet https://vimeo.com/140485450 Sent from my iPhone using Tapatalk
pautomagi Skrevet September 29, 2015 Skrevet September 29, 2015 Blir bra dette ! Holder på med noe ala dette selv. Dog ikke så nøye som deg da jeg er usikker på om bilen kommer igjennom eu. Fortsett med bilder !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå