stig. Skrevet Februar 13, 2015 Skrevet Februar 13, 2015 Da håper jeg det er noen skikkelig E60/E61 guruer her unne, er da snakk om en e60/61 535d Kan jeg bruke selve diffbrems enheten fra en E60 M5 i denne diffen ? er det noen som sitter på div kompentase/info rundt dette ? Takker på forhånd for svar
quandt1960 Skrevet Februar 13, 2015 Skrevet Februar 13, 2015 Jeg er ikke noe guru Men du kan prøve her http://www.bmw-driver.net/forum/archive/index.php/t-42638.html Ut i fra tegningene å dømme ser huset likt ut så innmaten er annerledes så mekanisk sett vil eg tro den passer på. Det du bør ta hensyn til er da omsetningen og moment som overføres, M5 ligger på l=3.62 mens 535d på l=2,65. Vil tro det ikke er mange BMW Differ med brems som takler det brutale momentet motoren til 535d overfører for det er jo avhengig av en likning hvor overføring på final ganges med en del andre faktorer jeg ikke går inn på her. M5 har 3.62 på final og 535d 2,65 så en 535d med 3,62 på final tror jeg vil presse materialet på tannhjulene til en heftig grense uten at jeg har regnet nøye på det.
stig. Skrevet Februar 13, 2015 Forfatter Skrevet Februar 13, 2015 (endret) Jeg er ikke noe guru Men du kan prøve her http://www.bmw-driver.net/forum/archive/index.php/t-42638.html Ut i fra tegningene å dømme ser huset likt ut så innmaten er annerledes så mekanisk sett vil eg tro den passer på. Det du bør ta hensyn til er da omsetningen og moment som overføres, M5 ligger på l=3.62 mens 535d på l=2,65. Vil tro det ikke er mange BMW Differ med brems som takler det brutale momentet motoren til 535d overfører for det er jo avhengig av en likning hvor overføring på final ganges med en del andre faktorer jeg ikke går inn på her. M5 har 3.62 på final og 535d 2,65 så en 535d med 3,62 på final tror jeg vil presse materialet på tannhjulene til en heftig grense uten at jeg har regnet nøye på det. er vel da snakk om egentlig og beholde utvekslinga fra dieselen på 2,65 og bare bruke selve brems/sperre enheten fra M5 diffen å så det er sagt så var det vel veldig "om og men" på den linken du viste til, fikk ikke helt svar om sperre/brems enheten fra m5 passer i 535d Endret Februar 13, 2015 av stig.
Kegel Skrevet Februar 15, 2015 Skrevet Februar 15, 2015 Tror ikke det passer overens. Så en link tidligere en gang på en som bygde om hele bakdiffen til m5 pga han ville ha sperrediff og det passet ikke inn i org.huset. Han brukte en del deler fra e46 m3 for å få dette til, husker ikke helt eksakt hvor mye. Men fant ut det var mye stress pga jeg lurte på å gjøre det samme med min 535d.
bmwmaxi Skrevet Februar 15, 2015 Skrevet Februar 15, 2015 Den stor diffen har skille på 3.15utveksling Diffbremsen fra 3.15 passer på alle og opp mens 3.07 passer på alle nedover. Derfor kan du maks gå ned til 3.15 med den m5 bremsen.
Kegel Skrevet Februar 15, 2015 Skrevet Februar 15, 2015 Noen som vet om det er en annen måte å få lsd på en e60 da? Utenom quaife da.
ahj Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 Siden jeg har Quaife diff på min, anbefaler jeg det. Samme utveksling som før. Og mye bedre fremkommelighet på snø og is http://shop.quaife.co.uk/quaife-bmw-limited-slip-diff-kit-for-5-series-e60-e61-535d-auto
quandt1960 Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 Du har ikke ca pris på de da? Ser litt på denne til min: http://shop.quaife.co.uk/exchange-quaife-bmw-final-drive-for-3-series-e90-e91-alpina-d3-biturbo-manual Alpina sin koster rundt en 3000€
ahj Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 Du har ikke ca pris på de da? Ser litt på denne til min: http://shop.quaife.co.uk/exchange-quaife-bmw-final-drive-for-3-series-e90-e91-alpina-d3-biturbo-manual Alpina sin koster rundt en 3000€ Sjekk ut her http://www.birdsauto.com/quaife/search?m=bmw&s=25186&mi=
quandt1960 Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 (endret) Se der ja, takker Regner med det er en plug and play jobb? Pluss litt diffolje... Red: Måtte du maskinere? Endret Februar 18, 2015 av FJPopp
ahj Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 Se der ja, takker Regner med det er en plug and play jobb? Pluss litt diffolje... Red: Måtte du maskinere? https://www.youtube.com/watch?v=CtREWyc8jJo Jeg hadde heldigvis skrudd kronhjul så veldig lett der. Hvis du kan shimse og noe preload greier skal det ikke være noe problem å gjøre den jobben. Jeg gjorde det ikke selv siden jeg ikke har peiling på shimse osv. Eneste Quaife sier for å ha livstidsgaranti er at man bruker et bestem diffolje merke. Og diffoljen er samme som brukes på vanlige biler uten brems, siden den ikke trenger den ekstra smøringen det er i diffolje for Clucthpakke differ. quandt1960 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå