Gå til innhold

Falken 453 vs Vredestein ultrac vorti? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ett sett med Ag m510 felger til min F10 men ikke bestemt meg for dekk enda. Budsjettet tillatter valget mlm Falken 453 eller vredestein ultrac vorti? Noen med erfaringer fra disse dekkene som kan fortelle meg hva jeg burde gå for?

Skrevet

jeg tror jeg hadde gått for Vredestein,

Har prøvd både Falken og Vredestein, og Nankang. å av disse tre så er faktisk falken det dekket jeg synes var "dårligst" :-) å Vredestein var det jeg synes kansje var best av de

Skrevet

Bestiller vredestein i morgen etter å ha hørt utrolig mye bra om Ultrac vorti fra uavhengie dekkforhandlere. Nye hjulsette på 20" og med 285 dim får en del høyere vekt enn de gamle orginale 19" med 245. Blir det veldig merkbart på en stakkers 4syl 200hk diesel tro? Synd våren er noen mnd unna enda for å teste:(

Skrevet

Foreløpig konklusjon av FK453 er at det slites fort. Men egenskapene virker å være tilfredssstillende. (Mye bedre enn Nankang NS2 i hvertfall. NS20 har jeg ikke prøvd).

Hadde Ultrac (ikke sessanta eller vorti) for en del år tilbake. Det var veldig gode dekk. Holdt lenge gjorde de og. Hadde nok helt mot Vredestein om prisen er ca lik

Skrevet

Var å hentet dekkene i dag. Ser meget bra ut, og med 285 bredde blir dette passe bøst tenker eg;) Er mer bekymret for vekten på hvordan dette vil påvirke en stakkers 520 med mmpk på aksen. Veide jo sikkert det dobbelte av gamle hjulene:s

Skrevet

Var å hentet dekkene i dag. Ser meget bra ut, og med 285 bredde blir dette passe bøst tenker eg;) Er mer bekymret for vekten på hvordan dette vil påvirke en stakkers 520 med mmpk på aksen. Veide jo sikkert det dobbelte av gamle hjulene:s

Hm, høres ikke bra ut at de er tyngre enn orginalfelgene. Antar at du har 351M felgene. Veide mine til litt under 29 kg for framhjulene og ca 30 kg for bakhjulene med runflat dekk. Mine 20" hjul veier 22 kg foran og 24,5 kg bak med dekk.
Skrevet

Veide dem nå: 27,7 på bakaksel og 26kg på fremhjul. Er vel ikke så gale det? Bare meg som innbiller meg at 19" 351M var så mye lettere kanskje. Blir sikkert lurt av dimensjonen 245 vs 285.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...