smotti Skrevet Februar 15, 2015 Skrevet Februar 15, 2015 Hei! Superfersk bruker som trenger akutt hjelp! Står på nippet til å enter the dark side å kjøpe min første BMW. Står å sniffer på en E87 120d men masse utstyr. men er ikke M pakke.. inne på bmwarchiv står det at det er : S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings Hvordan er dette understellet kontra m sport?? (har kun testa e60 med m sport av andre bmw..) PÅ forhånd takk
ogee1 Skrevet Februar 15, 2015 Skrevet Februar 15, 2015 (endret) Jeg har 226 på min. Senker 15mm sånn som M Sport, men virker litt mer stumpete. Jeg har vent meg til mitt, så nå synes jeg det funker bra. Jeg kjører forresten uten runflatdekk. Forøvrig stortrives jeg med min 120d. Har 163hk og automat og synes den både er kvikk og komfortabel. Endret Februar 15, 2015 av ogee1
smotti Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Skrevet Februar 15, 2015 Hmm oki. Er litt sånn elle melle og klarer ikke bestemme meg. Er svært få og lite biler ute i den utstyrs og prisklassen jeg leiter .. Ja jeg er litt vanskelig Denne har ikke msport stylinga og er i "feil farge" Sparkling Graphite Metallic. (Jeg ville jo helst hatt hvit eller sort. Men skal jeg ha det med alle specs jeg krever er jeg jo oppe i 200 k.) Men videre så har den navi,takluke,sportseter, interiør i skinn,automat, osv osv. Men den mangler liksom den lille M delen som går på understell og utvendig look. Så jeg sitter jo å lurer på om jeg kommer til å angre på at jeg ikke venta i evigheter til en annen med alt kommer opp. Eller om jeg kommer til å like sportsunderstellet så bra at jeg ikke tenker mer på det. Er over gjennomsnittet glad i bil og bilkjøring og kjører langkjøring ofte...
quandt1960 Skrevet Februar 15, 2015 Skrevet Februar 15, 2015 (endret) Senket 25mm med litt strammere dempekaraketeristikk men ikke like mye som m sport som også har egne dempere og fjører tilpasset enda mer sportsligere kjøring Red: Skriveleif, 15mm... Endret Februar 15, 2015 av FJPopp
smotti Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Skrevet Februar 16, 2015 Hm oki. Takk. Da har jeg sendt eier et bud på bilen så da får vi vente å se om det blir ny bil til helga [emoji14]
ogee1 Skrevet Februar 16, 2015 Skrevet Februar 16, 2015 (endret) Det høres ut som bilen er veldig lik min. Jeg har også "feil farge", det vil si Sparkling Graphite. Heldigvis er jeg en gammel gubbe som aldri har vent meg til hverken hvite eller svarte biler, så jeg er egentlig godt fornøyd med fargen. Min er produsert i november 2004, og jeg lurer på om dette var før de begynte å levere M-pakke på 1-serien. I såfall var 226 det eneste sportslige fjæringsalternativet. Jeg har kjøpt meg en brukt M Sport bakfanger som jeg skal montere etterhvert, men jeg liker ikke M Sport fronten så godt. "Alle" har jo den, så jeg kommer enten til å sette på en E82 M Sport frontfanger, en 1M replika eller prøve å lage en frontfanger selv. Gøy med noe som ikke alle har. Hvis du kan legge i litt penger etterhvert på å bytte til M Sport styling, så er det greit å slå til på en "standard" når den har alt det andre du ønsker deg av utstyr. Lykke til med budgivingen! Endret Februar 16, 2015 av ogee1
smotti Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Skrevet Februar 16, 2015 Hehe. Er vel ikke akkurat nybakt sjåfør selv på førekortet! Men siden jeg har hatt gråish bil i 4 år samt at 4 av mine biler har vært det nå så var jeg klar for noe annet, men nå slipper jeg hvertfall vaske bilen 3 ganger om dagen. Jepp, for jeg fikk den prisen jeg ønsket å gi for bilen så på torsdag bærer det avsted for å hente den Har masse planer om små oppgraderinger pluss noe litt større. Men får bare ta det litt etterhvert ... Første jeg leiter etter er å finne haifinne i carbon, men er jaggu ikke bare bare, er usikker på om navien går i antenna eller ei... Men finner nok kjapt ut det når jeg får bilen. Stilmessig er jeg mer racing enn pimp.. så blir nok lite chrom å finne på min...
awt Skrevet Februar 16, 2015 Skrevet Februar 16, 2015 Antennen består av en "klump", samt en pisk. Antenne for navigasjon og evt. mobiltelefon ligger i klumpen, mens radio går i pisken. Vil ikke anbefale å montere haifinne, da dette forverrer radiosignalene til det ubrukelige. De bilene som har haifinne originalt har radioantennen i et vindu e.l. Kjøp heller en kort "sportsantenne", dette får man originalt fra BMW. quandt1960 reagerte på dette 1
ogee1 Skrevet Februar 16, 2015 Skrevet Februar 16, 2015 (endret) Gratulerer! Ser at awt har svart mens jeg satt og tenkte, men siden vi ikke er helt enige lar jeg teksten stå. Antenne til radio og mobiltelefon ligger i pisken. Navi-antenna (GPS) ligger i den delen som er nede mot taket. Så hvis du fjerner pisken og setter et haifinnedeksel over, så beholder du navi, men får dårligere forhold på radio og mobil, hvis du har en god gammel mobil med ekstern antennetilkobling liggende i original holder i midtarmlenet. Radio har også antenner i bakruta, så du mister ikke helt radio selv om du tar vekk pisken. Endret Februar 16, 2015 av ogee1
smotti Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Skrevet Februar 16, 2015 Hmm ok. Det var litt nedtur... Men får jakte på liten stutt da istedenfor.. Takk for info
awt Skrevet Februar 16, 2015 Skrevet Februar 16, 2015 Det er godt mulig du har rett ogee1, spesielt med mobilantennen, men jeg har ikke hørt at disse har antenne i ruten før. Ligger den blandt varmetrådene da?
smotti Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Skrevet Februar 16, 2015 Da er det bare en ting å gjøre, teste ut begge teorier hehe
ogee1 Skrevet Februar 16, 2015 Skrevet Februar 16, 2015 Det er godt mulig du har rett ogee1, spesielt med mobilantennen, men jeg har ikke hørt at disse har antenne i ruten før. Ligger den blandt varmetrådene da? De har noe som heter FM2, FM3 og FM4 antenna i bakruta. I tillegg har den to tv-antenner i bakruta, men de er så vidt jeg vet ikke i bruk. Alle disse antennene er i hovedsak de vertikale strekene inne på bakruta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå