Gå til innhold

BMW F20 Facelift


knutho2
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer også sportseksos (altså 2 enderør ved siden av hverandre istedet for ett singelt)...hva tenker dere om det?

Er det noen kriterier for dette? (F.eks sportsline osv.) og hva kostet det?

Finner ikke dette på utstyrslisten til BMW, er det spessialbestilling eller noe?

Endret av Abnorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man får sportseksos på 118d og oppover, men ikke 116d, usikker på dette...jeg spurte selger om dette kunne skaffes, fant ikke noe i utstyrslista jeg heller.

Men tror det avhenger av hvilken motor du har fremfor utstyrslinje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

118i er tilgjengelig på bmw.de, merkelig at den ikke ligger på bmw.no...

Som awt påpeker, F21 er heller ikke tilgjengelig. Men det er den i Tyskland. Så det er flere forskjeller i forhold til Norge, men rart ikke 118i er tilgjengelig. Trodde 118i var en populær modell? 120i blir for mange dyr, så en 118i hadde vært en gylne middelvei.

 

 

En liten ting til:

118i i Tyskland har den samme motoren som var i den forrige 116i.

Ser ut til at BMW har droppet motor ytelse. Den nye 116i er på en måte en mellomting mellom den utgåtte 114i og forrige 116i

Et skritt tilbake med andre ord?

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også at F21 ikke tas inn til Norge. Ser ikke for meg det ble solgt så mye av disse, men er det så dyrt å ha en bil i sortementet?

 

Typegodkjenning koster penger, men Norge bruker EU sine typegodkjenninger, så hvis den er godkjent i Tyskland er det ikke noe problem å ta den inn i Norge, evt importere selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok man kan få kjøpe den om man ønsker. 3-dørs Golf blir i utgangspunktet ikke tatt inn til Norge (med unntak av GTI/GTD), men de tar den inn om man vil. Det samme vil jeg tro er mulig med F21 også, så derfor forstår jeg ikke hvorfor de ikke liksågodt har den i prislistene.

 

Den har jo vært tilgjengelig frem faceliften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok man kan få kjøpe den om man ønsker. 3-dørs Golf blir i utgangspunktet ikke tatt inn til Norge (med unntak av GTI/GTD), men de tar den inn om man vil. Det samme vil jeg tro er mulig med F21 også, så derfor forstår jeg ikke hvorfor de ikke liksågodt har den i prislistene.

 

Den har jo vært tilgjengelig frem faceliften.

 

Ja, er som du sier. De antar nok at det vil være lite populært/dårlig med salg, så de gadd rett vel rett og slett ikke brydderiet med å lage prislister :P. Når det er sagt, ser jeg veldig få 3 dørs 1-serie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er som du sier. De antar nok at det vil være lite populært/dårlig med salg, så de gadd rett vel rett og slett ikke brydderiet med å lage prislister :P. Når det er sagt, ser jeg veldig få 3 dørs 1-serie. 

Lekker bil du har bestilt deg! blir garantert ikke skuffet :) 

 

Ang. F21 vil ikke denne bli tatt inn til Norge av hovedimportører BMW Norge, pga volum messige grunner. Også ang.sportseksosen du snakker om er det nok M-Performance rørene du får på bilen din :) Fikk ikke dobble rør på min 2er når jeg bestilte, men kjøpte i ettertid på delelageret og fikk sveiset på. Dette er en mulighet på alle BMW sine modeller med singel rør, ettersom man som regel bruker M-Performance rør til 320d og bare sveises på av en som kan det. Diffusoren kan man eventuelt bytte, eller kutte til. Svendsen Eksos på Rud i Bærum fikset eksosen på bilen min, ble veldig fornøyd med resultatet, ettersom de filer kanten litt på diffusoren også, så man ser ikke at det er kuttet så godt. 

 

Ellers grattis med ny bil! kommer til å bli råååå :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker bil du har bestilt deg! blir garantert ikke skuffet :)

 

Ang. F21 vil ikke denne bli tatt inn til Norge av hovedimportører BMW Norge, pga volum messige grunner. Også ang.sportseksosen du snakker om er det nok M-Performance rørene du får på bilen din :) Fikk ikke dobble rør på min 2er når jeg bestilte, men kjøpte i ettertid på delelageret og fikk sveiset på. Dette er en mulighet på alle BMW sine modeller med singel rør, ettersom man som regel bruker M-Performance rør til 320d og bare sveises på av en som kan det. Diffusoren kan man eventuelt bytte, eller kutte til. Svendsen Eksos på Rud i Bærum fikset eksosen på bilen min, ble veldig fornøyd med resultatet, ettersom de filer kanten litt på diffusoren også, så man ser ikke at det er kuttet så godt. 

 

Ellers grattis med ny bil! kommer til å bli råååå :D

Forsto det som du hadde bestilt ny bakre eksos og ikke bare stussene bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faktisk ikke helt sikker på hva jeg har bestilt...men er snakk om ny eksos ja. skal visst være noe mer lyd, men regner/håper ikke på store lydforskjellen, er måte på hvor bra en 118d kan/skal høres ut...regner med det blir noe slik:

781_0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...