Gå til innhold

Torstein's BMW e46 330D touring

Share

Anbefalte innlegg

Tøff bil, digger fargen :D
Ang. Subframe disaster, så ble de endret litt på i midten av 2001 om jeg ikke husker helt feil, så det er pre-face som er mest utsatt, men som det har vist seg så ble ikke problemet fikset, men det skal litt mer rust eller kraft til før det gir seg enn før ^^ Hadde selv ikke tegn til disaste på min 330, og den er nå kjørt 75k km med kompressor også.
Jeg forsterket min i vinter bare for og være på den sikre siden siden jeg har planer om litt mer power ^^ Trenger forsåvig heller ikke olle med sveising hvis det ikke er skade i gulv/fester. Jeg brukte 3M Epoxy Glue 08115. De sitter nå ca like godt som om jeg hadde sveist de på plass. Jeppe her på forumet har også vist at dette funker godt ^^ Han brukte dette på sin ombygde M3 (98/99 mod), og selv etter 4 år med banekjøring så var det ingen tegn til problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for infor :D

Var ikke noe farlig rust, kun overflate på min. og med automat blir det vel noe mindre belasting også. blir max stage 2 på bilen med 250hk. så tviler det blir et problem :)

travers kom fra sandblåsing i dag, bare å male den svart og vente på foringer nå :D :D

post-74059-0-58850800-1431000260_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk foringer her hin dagen og begynnte å montere. fått montert de 4 store i traverst. bra kvalitet på foringene :D

Men etter hvert som jeg holdt på viser det seg at det ikke har komt med de 3 forigene til diffen -.- så de må jeg prøve å få tak i på fredag. disse for heller forbli original. nye original foringer er rimelig stive de også :D

Tenkte å ta turen til qwt å høre om det nye senkesettet har komt også :D

når alle deler er på plass reiner jeg med å få bilen på veiien på en dag :D

Men får så vidt testkjørt vil jeg tro da jeg reiser på jobb i 2 uker på tirsdag :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-74059-0-36032100-1432227525_thumb.j

Da va foringer begynnt å komme på plass :D har montert allt hjuloppheng og testkj. bilen. hjuloppheng virka tight i foringene :D 

Det nye supersport senkesettet kom ikke før jeg måtte reise på jobb, så det blir montert når jeg kommer hjem om 2 uker.

Da blir det montering av senkesett, så hjulstilling, så reise på vacn treff den 5. juni.

Flere her ifra som ska bort der? 3 dager med banekjøring på vålerbanen :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da var bilen klar for godkjenning av det nye supersport senkesettet. :)

Var også på vålerbanen i helgen med blant annet william her på forumet. jeg fikk ikke kjørt selv på banen men satt på noen runder med william, Var kjempegøy det også. :D :D

post-74059-0-22638500-1433884683_thumb.j

Lurer på hva jeg ska gjøre videre med bilen nå :D

Planen er hvertfall å sveise 3" eksos og få polert opp lykteglass, eventuellt kjøpe nye :D

så blir det å chippe bilen :D

Felger står også på listen :D

litt småplukk er det også. er en del steinsprut på panser og framskjermer som bør tas, + støtfanger burde vert lakka opp igjen.

Radiator må skiftes da denne lekker :o

har 2 andre biler med småprosjekter på også, så blir å ta alt litt etter hvert :D

Noen Generelle synspungter? :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen som har lyst på bilen? Vurdere å selge unna da jeg har for mange biler, og da blir denne litt dyr å ha med dyr forsikring på meg som 19

åring :P :P

Allt i understell e nytt

foringer

kuler og stag

godkjent supersport senkesett

sandblåst travers, behandla med industri maling

overflate rust under bilen er tatt. er så og si ingen rust på bilen

Nye bremserør i kobber fra abs sentral til bakbremsene

nye bremseskjold

gått i tyskland fram til 08.2013

Eu ok til mars 2016, (bør jo gå rett igjennom allt under er jo nytt)

km Stand 230k ish

automatkassa flusha for et år siden, girer nydelig :D

svart taktrekk

shaddow line

alcantara interiør i bra stand. lite hull i sidepute førersete

isofix for de som har barn :P :P

nylig bytta olje og filter

minus med bilen

- litt steinsprut på panser, generellt i fronten

-ekspansjons tank på radiator lekker litt. denne kan skiftes før salg. vi blir enig om noe der :)

-har kun vinterhjul til bilen, men på fine 17" felger. nesten nye nokian vinterdekk

Tenkte en pris på rundt 135 000, men kom med bud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...