nm91 Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Hei. Jeg har fått en knirkelyd fra høyre bakhjul på min 07 E90. Har skjønt det sånn at dette kan være det folk kaller for "knirkeforingen". Har denne et mer korrekt navn? Sliter litt når jeg skal søke etter den på ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosjekt34 Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 33326792553 er vel den såkalte knirkeforingen... quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nm91 Skrevet Mars 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2015 Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Alle foringer kan knirke ikke bare denne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nm91 Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2015 Selvfølgelig, men det kan vel være et lurt sted å starte. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 Ja sant nok, spesielt den til stabsag er en notorisk knirkef.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 Ja sant nok, spesielt den til stabsag er en notorisk knirkef.... Er ikke det en mer klunke lyd ved lave hastigheter? Knirkeforingen knirker bare du ser på bilen.. nm91 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 Nedre ytre bærekule bak. Du kan enkelt sjekke om det er slark i denne med en stor skrutrekker eller brekkjern når bilen er løftet opp. Er det slark i den bør den byttes. Du kan sprøyte inn litt olje i mansjetten på endene og høre om lyden blir borte da. Min lyd forsvant helt, men jeg hadde også slark så kjørte bare sånn til jeg fikk nye deler. (slipper vertfall lyden) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 (endret) Er ikke det en mer klunke lyd ved lave hastigheter? Knirkeforingen knirker bare du ser på bilen.. Nei jeg har opplevd nylig knirk av stabstagforing. Fikk den smurt til hos BMW så da gikk det vekk. Det kom visst en nyere design etter 2010 eller noe som gjør at de ikke knirker så mye lengre. Men så har en jo 5 links bakre oppheng så der er det mye knirkekilder som kan melde seg over tid. Vil tro det er nedre bærebro (Camber Link) bak sine foringer som er mest utsatt da dette er det eneste leddet som tar momenter. Denne armen støtter nemlig demper og fjøring så der er det mye krefter i sving. Uansett så er det noe drit disse norske veiene....sliter ut foringer i et kjør...dette skriver forøvrig prosjekt34 med det rette delenummeret :=) Endret Mars 3, 2015 av FJPopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 Helt riktig FJpopp. På min bror sin E90 så røyk foringen som du har pila til. Bilen knirka bare du så på bilen for hardt, helt forferdelig plagsomt. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nm91 Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2015 Jeg byttet nylig foringene til antirollbar foran. Før disse ble byttet hørtes det ut som om bilen skrapet nedi hver eneste fartsdump jeg kjørte over, uansett fart. Det viste seg å være foringene som lagde skrapelyden. Får prøve å bytte foringen dere referer til bak nå, så blir det bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 Jeg byttet nylig foringene til antirollbar foran. Før disse ble byttet hørtes det ut som om bilen skrapet nedi hver eneste fartsdump jeg kjørte over, uansett fart. Det viste seg å være foringene som lagde skrapelyden. Får prøve å bytte foringen dere referer til bak nå, så blir det bra Ja det samme skjedde meg, plagde livsskiten av meg. Tok den til BMW og vi gikk gjennom ALT, bilen har bare 63000 på telleren så det kunne bare ikke være noen hovedforinger, de ser helt fin ut.. Jeg mistenkte den og ba de smøre den godt så gikk det vekk. Skal bytte til nye no til våren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nm91 Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2015 Ja det samme skjedde meg, plagde livsskiten av meg. Tok den til BMW og vi gikk gjennom ALT, bilen har bare 63000 på telleren så det kunne bare ikke være noen hovedforinger, de ser helt fin ut.. Jeg mistenkte den og ba de smøre den godt så gikk det vekk. Skal bytte til nye no til våren. Ja, jeg var sikker på at bilen skrapte nedi, da den hørtes nøyaktig sånn ut. Rart at en foring kan lage en sånn lyd. Jeg kjøpte noen Powerflexforinger på Ebay. Kom på ca 500kr for 2 stk inkl frakt og smøring/fett. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå