Gå til innhold

Navigasjonssystem professional E61 2005 virker ikke

Anbefalte innlegg

Ny her på forumet og har tittet gjennom en del tråder men finner ikke mitt problem.

Kjøpte 3 disc DVD 2014 Upgrade kit til navi, men fungerer ikke. Ikke har jeg gammel plate heller så vet ikke om det er selve platene som ikke virker, eller om det er navi/dvd drive`n.

Når jeg går inn på navi som for øvrig er "grå" står det: Sett inn DVD enda plata står i.

Får man tak i ny/brukt(jada, får sikkert på Ebay, men hvilken skal man i så fall kjøpe?) drive? Denne må vel programmeres? Eller må man ha helt ny enhet som også må programmeres? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være DVD-drevet ditt som er defekt. Dette får du kjøpt nytt, men da må du selv demontere spilleren din i tusen biter. Det er ikke direkte ukjent at disse spillerne feiler, og man kan fint sette innen brukt. Bytter du enhet må den kodes til din bil og din bils spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kit så tenker jeg på 3 disc DVD kart over Europa. Disse fins jo i tre forskjellige varianter; Premium, Professional og Business. Går noen av disse om hverandre? Er det noen som har en eldre årgang av Professional og bor i nærheten av Lillestrøm eller Kongsvinger, og som en kan låne DVD ett minutt av bare for å prøve om det er feil på platene jeg har, eller om det er selve DVD drive`n i bilen som det er feil på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Da virker navi på en måte. Den beregner ruter osv, men problemet er at navi tror den er i Krefeld, Tyskland, så når jeg legger inn min adresse så viser den at det er 1355km til destinasjon!! Har prøvd å reboote systemet med å holde ejektknappen for CD og DVD inne samtidig som man klemmer inn og holder volumknappen. Men, fortsatt tror navi den befinner seg i Tyskland. Er det noen som har noen ide om hvordan man får navi til å skjønne at den er i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Fant ut av det. Kjøpte en billig GPS antenne på ebay, tok ut enhet og koblet til. La antenne oppi midtre høyttaler i dashboard(ikke utstyrt med ht) og nå fungerer GPS :-) Har ikke feilsøkt mer om det er selve antenne eller kabel, det får bli en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...