Gå til innhold

Bilpower.no?

danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med bilpower.no? Vurderer å bruke dem da jeg får en del effekt tilbake for relativt lite...

Jeg ville styrt langt unna de. Det er ingen grunn til å benytte de framfor mer erfarne, og spesialiserte BMW tunere.

http://bimmers.no/topic/794115-erfaringer-med-bilpowerno/?hl=+bilpower

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville styrt langt unna de. Det er ingen grunn til å benytte de framfor mer erfarne, og spesialiserte BMW tunere.

http://bimmers.no/topic/794115-erfaringer-med-bilpowerno/?hl=+bilpower

Lest tråden nå, men hvilke selskap burde jeg så undersøke? har ikke så stor peil på de ulike og er relativt ny på bmw enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest tråden nå, men hvilke selskap burde jeg så undersøke? har ikke så stor peil på de ulike og er relativt ny på bmw enda...

Visst det er en BMW diesel, så kan du undersøke TRF Performance, ESS Performance eller Ecotune scotland. 

Felles for disse er at de ligger nok litt høyere i pris en diverse "bakgårdstunere" som igrunn bare videreselger noe de kjøper "fra en annerkjent tuner i Europa". Men du er sikret skikkelig kvalitet på produktet, og mulighet for custom tilpasning av oppsett etter eget ønske. :)

Edit: Men "grovtsett", så kan du kategoriserie det slik at det er bortimot det samme hvem av disse du velger dersom du skal ha en basic\normal tuning, med eventuelt deaktivering av EGR ventil i tillegg.

Skal du dra strikken ett steg videre, med fjerning av DPF(dieselpartikkelfilter) så er nok TRF og Ecotune de du har og forholde deg til. Ess solgte ikke hele kit med erstatningsrør til eksos sist jeg snakket med de. Kan dog ha endret seg i senere tid.

Skal du dra den helt ut, så er det utvilsomt TRF du skal snakke med. ;) For ordens skyld, så har jeg ikke personlig prøvd TRF sine produkter enda. Men tilbakemeldingene fra brukere her inne er positive. 

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. takk takk.. Nei jeg tenkte ført på det da bilpower var så billig.. jeg har 123d E82 med 204 hk og 400 nm, de kunne visst uppe til 252hk og 480 nm. Skulle gjerne hatt lignende av noen andre isåfall... Kommer nok ikke til å gjøre noe DPF delete eller slikt, kaaansje deaktivere EGR og bedre intecooler om en good stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilpower er typisk bakgate tunere, de har de samme filene som mange andre standard tunere har, men TRF og ESS har egne der de også drar ut mer av bilen. Bilpower kunne dra ut maks 250hk av bilen min, ESS leverer nesten 300hk f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ser de kan ordne 300hk, men da må jeg til med DPF delete, ny intercooler og ny eksos nå med en gang.. det har jeg ikke akuratt verken råd eller lyst til.. å betale mer for selve tuning er ingen problem men vil ikke begyunne å "modde" noe helt enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. takk takk.. Nei jeg tenkte ført på det da bilpower var så billig.. jeg har 123d E82 med 204 hk og 400 nm, de kunne visst uppe til 252hk og 480 nm. Skulle gjerne hatt lignende av noen andre isåfall... Kommer nok ikke til å gjøre noe DPF delete eller slikt, kaaansje deaktivere EGR og bedre intecooler om en good stund :)

For å si det slik, så er det ikke her du sparer pengene dine. Da gjør du heller som du selv tenker, utsetter andre oppgraderinger. Som regel får man det man betaler for.

Da er det bare å innhente tilbud, så kan du jo vurdere selv hva du ønsker å investere i :)

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo levere custom filer og custom oppsett. Tok en E-klasse nylig me DPF-delete fra 136hk til 215hk. Men vi er en kommersiell aktør som satser på volum, på en annen side så er jo dette positivt for kunden da vi er helt avhengig av et positivt rykte. Vi er tilknyttet tunere i Norge og utlandet som leverer filer til oss, men ser ikke helt problemet i det når vi har utelukkende gode tilbakemeldinger.... Skal du dra den helt ut å bygge noe versting-greier så er vel TRF eller TS-Racing og lignende gode alternativer, men for de som ønsker "en bakgårdstuning" så tror jeg vi klarer å levere noe som er ganske konkurransedyktig iallfall. 

Endret av bilpower.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg egentlig spør etter her som OP "states", er bruker erfaringer. Det må da være noen som har gode og dårlige erfaringer?

Jeg setter pris på argumenter for og imot hverandre, å ikke for å være frekk men jeg er IKKE interessert i dette bli en krangel aktører imellom, bare så det er sagt før noe skulle starte.

Med det sagt, er det noen"galt" med hva de leverer? I tråden som ble referert til tidliger, mulig jeg har lest feil eller hoppet over noe her, men så kunne jeg ikke finne noe direkte feil med hva de leverer, bare at de muligens ikke har vært 100% på hva det er?

DPF delete blir mye nevnt her nå, men er det ikke slik at man må ha dpf for å bli eu-ok osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke ha DPF for å få godkjent bilen på EU nei. Blir ikke lagt merke til på målinger.

Sier de som driver med slikt... ;)

Er det mye extra lyd som kommer av å fjerne denne? Har lyst å fjerne ene potta og...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...