Gå til innhold

Ekstra sub i E91


Anbefalte innlegg

Hallo,

Driver å tenker på og montere sub i reserve hjulbrønna bak, men usikker på hvilke ''høytaller'' kabel jeg skal ta for å få signal til forsterkeren, noen som har gjort dette som kan komme med tips??

Har HIFI anlegg til BMW så har sub under begge setene i bilen og største navi pakka, men vil ha mer trøkk.

Så visst noen har gjort dette og evt bilder ta kontakt!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilder under prosjektet da? Har lyst å montere der selv. Har kun proffesional lydpakke uten navi, så litt bedre lyd hadde ikke gjort noe :)

Det kan ordnes! :)

Er på sporet av noe, burde ikke være noe problem, men må bare være helt sikker på fargene på kabelene jeg tar av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du se hvordan jeg gjorde det. http://bimmers.no/topic/713682-min-lemansbl%C3%A5-e91-solgt/page-7

 

Hvis du blar til side 9 ser du hvordan det ble med 10" sub. Den første var en 12" og ble altfor stor for kassen så byttet den ut. Jeg hentet signal fra subbene under begge setene, og strakk ledninger derifra til forsterker. Om du ikke vil strekk de derifra kan du jo bare løsne setene, ta av deksel, skru ut subben og sjekke farge på ledningene. Tar ikke lange tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt sant, men hvordan la du kablene bak over, løfte du på trekke eller hvordan la du de videre bak over? :)
Er vel ikke nødvendig å bruke begge sub signalene til forsterker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt sant, men hvordan la du kablene bak over, løfte du på trekke eller hvordan la du de videre bak over? :)

Er vel ikke nødvendig å bruke begge sub signalene til forsterker? :)

 

Teppet er delt der subben er, så la ledningen under der, ut til listen langs dørene og videre bak forbi sitteputen i baksetet. Puten river du bare rett opp, den er klipset fast.

Jeg spurte om det samme når jeg skulle montere, og Bilradiospesialisten sa det var bedre å hente signal fra begge to om det var mulig. Har ikke noe bedre svar enn det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt høytalersett fra GroundZero til min e91 med 2stk 4" til dørene forran, diskanter og 8" til under setene. Skal få støpt det dekselet som er i hjulbrønn av glassfiber, også plassere en 10" sub der. Forsterker blir gjømt rett bak ryggen til baksetene under gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Gammel tråd, men jeg prøver allikvel.. Jeg kan ikke noe om bilstereo, annet enn at jeg vet at jeg ønsker meg litt mer trøkk. Når dere skriver at dere tar signal fra bass under setet, hva betyr det? Kobler dere på noe slags splitt. Eller tar dere ledningen, skjøter på den og dropper bassen under setet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
På 10.1.2016 den 11.01, ESER skrev:

Gammel tråd, men jeg prøver allikvel.. Jeg kan ikke noe om bilstereo, annet enn at jeg vet at jeg ønsker meg litt mer trøkk. Når dere skriver at dere tar signal fra bass under setet, hva betyr det? Kobler dere på noe slags splitt. Eller tar dere ledningen, skjøter på den og dropper bassen under setet?

Fant du noen gang ut av det? Brukte du høy-lav adapter og koblet på under setene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 9.10, Ludvikblom skrev:

Fant du noen gang ut av det? Brukte du høy-lav adapter og koblet på under setene?

Det enkleste er å kjøpe en forsterker som er laget for å ta i mot høynivå (høyttalersignal). Du trekker ledning mellom "high level input" på forsterker og kobler det på + og - på subbene. Dette gir lydsignal til forsterkeren og slår den på hvis den er laget for det. Det var dette jeg hadde når jeg laget til mitt oppsett, hvis du ser i linken i posten min over.

Kan også bruke høy/lavnivå adapter, ved å koble til + og - på subbene, videre til adapter og så vanlig signalkabel til "input" på forsterker. Men da må du koble opp remote signal (for å slå av/på forsterker) en annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...