Gå til innhold

BMW i Norge kan ettermontere cruisecontrol. Men ikke i Tyskland / Sverige? Hvorfor?

Martin-D
 Share

Anbefalte innlegg

Sendte forespørsel til Bavaria ved Gardermoen vedr. ettermontering av cruisecontrol på min E93 (320i Manuell).

Fikk kjapt svar med pristilbud, og tenkte å sjekke med Svensk / Tysk merkeverksted, for å se om det var noe særlig forskjell i prisen.

Da får jeg beskjed (av både Svensk og Tysk verksted) om at ettermontering ikke er mulig.

Hvem har rett / feil her? Vil de ikke gi meg pris? Hvorfor kan forhandler i Norge ettermontere, men ikke Svensk / Tysk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv jobbet på BMW verksted å det er mulig å ettermontere. Men det krever en del arbeid og kunnskap. Det er ikke alle verkstedet som gidder dette, eller vet hvordan man gjør det. 

Problemet er ''internkoden'' i bilen har ikke cruisecontrol. Så BMW teknisk må lage en ''kode'' til bilen din med kodene til det ettermonterte utstyret. Det er ikke alle som vet hvordan dette gjøres å derfor svarer mange at det ikke er mulig har jeg erfart. 

Men hvis Bavaria gardemoen sier dem kan gjøre det så regner jeg med de vet hva dem driver med. Så det skader jo ikke å la dem prøve? Kjør på sier jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sier BMW at dersom det ikke foreligger et ettermonteringskit for det aktuelle utstyret, så er en slik ettermontering "umulig". Hvorvidt det finnes noe slikt til din bil vites ikke, men det kan jo være at Bavaria Gardermoen har utført en slik jobb tidligere og vet hva som skal til for å få slikt utstyr ettermontert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt meg bekjent så er dette en veldig enkel ettermontering, og det kreves hovedsakelig bare knappene for dette (noe som inkludere hele dingsen bak rattet med alle spakene), samt koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...