Gå til innhold

Efirråtredve Fæmmtjue bruksvogn som skal få et verdig liv !


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

950f601b57978aa712d18ae07474f515.jpg

Har siden jeg kjøpte bilen slitt med en oljelekkasje. Det har flere ganger blitt forsøkt å få det tett men uten å lykkes. Men nå, bank bank i bordet, har vi igjen forsøkt å få det tett ved hjelp av en spesiell pakningssement i tillegg til ny pakning, og da jeg nå kom hjem fra Lillehammer til Hamar, en tur på drøye 6 mil, kunne jeg konstatere at det fremdeles var tørt under bunnpanna [emoji120] Så nå håper jeg så inderlig at det holder slik at jeg kan få den godkjent og eu-ok [emoji120] Det har også blitt skiftet nye skiver og klosser, nye brekkwirer, nye håndbrekksko og dempere i tillegg til det meste nytt i for og bakstilling også, så nå er bilen teknisk i jævla bra stand [emoji2] Jeg håper å få mange gode stunder til med Brocaten min [emoji120]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du innen helse? trur jeg har sett bilen din parkert på Prestrudsenteret et par ganger.

Ja men jeg jobber på Finsal. Samboeren min jobber på Prestrud og har en svart e34 touring [emoji2] Men hun har ved et par anledninger brukt min da [emoji2] Jobber du på Prestrud ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

193c4f0a482b3f86957046974b455088.jpg

665a0648af9cde62accf1c233570df3f.jpg

c009d1be5362f70076069260b59ae30f.jpg

29bb96708a4565e4337150c1e8be3b69.jpg

Dagen var kommet for å se om alt arbeidet vi har gjort på bilen det siste året hadde gjort susen, noe som det til de grader hadde [emoji2] Fikk tilbake nøklene og beskjed av kontrolløren at dette var en fin bil og at resultatet av kontrollen ble 0 feil [emoji2]

Selv er jeg ingen stor mekaniker, men er så heldig å ha truffet en kar fra Øyer i Gudbrandsdalen som har verksted i Lillehammer og gud hjelpe meg som han har skrudd på bilen min det siste året [emoji23] I tillegg har jeg fått en god kompis [emoji106] Takk Simon [emoji120] Dessuten har jeg lært ganske mye og kan fint foreta en del enkle reparasjoner selv i dag takket være all info jeg har fått de siste par årene her inne på Bimmers men også på Facebooksiden E34-Norge [emoji2]

Digg med eu-godkjent bil [emoji106]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2 nye år på veien for brokaten.:).

Alltid deilig når ting er iorden.

Ja enn lærer mye med å følge med litt på tråder osv .

Dessuten er det en flott gjeng her og på e34norge siden.Og hvis enn prøver litt selv,går det som regel fint.

Jeg gjør mye selv og gud hjelpe meg hvor mye jeg har feilet.Uansett med litt hjelp fra forumet osv ,vil det ordne seg igjen.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jan [emoji2] Ja veldig godt. Men vi har slitt med en oljelekkasje vi ikke blir helt kloke på. Har skiftet pakning på bunnpanna og oljefilterhuset der det er skrudd fast i blokka.

Jeg så ved en tilfeldighet da jeg inspiserte motoren rett etter oppstart morgenen jeg skulle ha den på eu, at det lakk litt olje ut av det lille lokket på siden av oljefilterhuset. Men da motoren ble varm så sluttet det å piple olje ut der. Virket som om pakningen trutnet da den ble varm ? Lakk ihvertfall ikke noe da kontrolløren eu-testet bilen.

Men ser i ettertid at det på nytt henger et par dråper olje under bunnpanna, men har vanskelig for å tro at det kommer fra det lille lokket. Jeg stappet en masse papir rundt det lokket sånn for å holde olja og la det trekke inn i papiret. Men allikevel så kommer det olje fra en plass og henger under panna. Utrolig frustrerende !!

Vi har dog sett at det ved motorfestet som er skrudd inn i blokka, at det er smurt noe silikonliknende på baksiden av festet og at det virker litt fuktig der. Det er så trangt der så vi får ikke helt kjent etter med fingrene. Så spørsmålet blir; kan det være en sprekk i blokka ved motorfestet og at olja siver ut gjennom den silikongreia ? At den er smurt på der fordi det har skjedd noe en gang i tiden ?

Og er da løpet kjørt i forhold til å få dette tettet ? Hmm, ble en lang og omfattende utredning/spørsmål [emoji6] He he he [emoji2]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hører at bimmers ikke bruker Tapatalk lenger. Men det ser ut som nettleseren på iPhonen funker greit 👍 

Satt en dag på E34-forumet og skrollet da jeg kom over en som skulle kvitte seg med et lyst skinninteriør med mørke lister og hengeskinn på dørtrekka 👍

interiøret ser jeg trenger en skikkelig omgang med vaskemidler og litt swissvaxprodukter, men eieren påstår at interiøret er helt og i orden og prislappen på 500 spenn er helt innafor 👍

 

Legger ved noen bilder jeg fikk og som jeg skal hente oppe i Kristiansund så fort det begynner å våres litt 👍

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 spenn??

Fuck my life det er billig. :).

Det blir hvertfall fint uten tvil.

Et lite tips,her nytter det ikke bare med dette berømte Sviss produktet.Her må du banke løs med alt av grovrengjøring for å så avslutte med  S V. :).

Uansett et lyst interiør som er rent og renset=ubetalelig :).

Der ser du igjen Tore,vi har igjen for pjokkene som slakter e34 :).Og vi får gromdeler til grei pris, ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, sveigis skrev:

500 spenn??

Fuck my life det er billig. :).

Det blir hvertfall fint uten tvil.

Et lite tips,her nytter det ikke bare med dette berømte Sviss produktet.Her må du banke løs med alt av grovrengjøring for å så avslutte med  S V. :).

Uansett et lyst interiør som er rent og renset=ubetalelig :).

Der ser du igjen Tore,vi har igjen for pjokkene som slakter e34 :).Og vi får gromdeler til grei pris, ;).

He he, ja det er bare en symbolsk pris. Selger ville bare gi interiøret videre til en entusiast som kanskje kunne tenke seg å få rent og pent igjen og deretter bruke det videre 😃

Ja du har rett, men nå har jeg ikke inntrykk av at det er en pjokk som selger 😂 Selger har og har hatt flere E34 og blandt annet et par M5 😜

Selger påstår også at interiøret er strøkent. På bildene ser det jo ikke slik ut, men regner med og håper han har rett og at det faktisk er det når jeg har fått det reint. Det blir spennende å se når vi reiser opp til Kr-Sund til våren på Roadtrip 🙏

Men et spørsmål; Det

følger med et taktrekk også, men det er til modell uten takluke. Er det anderledes profil på trekk uten luke ? Om ikke, er det da mulig å skjære ut der luka er og få det pent ?

Siste spmål; hva slags grovrengjøring bruker du på reelt møkkete skinn ?

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med pjokk ,var bare et eksempel etter det vi diskuterte om delepriser osv i gruppen på FB:).

Når det gjelder taktrekk,så er jeg ikke sikker gitt men tror det er likt,utfordringen ligger vel i å kappe hull og få det pent.

Kan og være andre profiler i et taktrekk som ikke er beregnet til takluke.

Når det kommer til rengjøring:

Mattene der er plankekjøring:Avfetting ,skrubb og høytrykk.

Stoler ,ville jeg først brukt rett og slett Surfex og en børste som ikke ødelegger skinnet.Tørk av med mikroklut.

Så Swiss vax kittet.:).

Surfex kjøper du på nettet og kan blandes ut og den varer lenge.

Ren Surfex på skinn sier noen ikke er bra men jeg brukte det på mitt lyse skinn uten noe problem.

Hvis ikke Surfex passer deg,gå på en Bilextra butikk og spør etter en all purpouse cleaner.

Samme produkt som Surfex men lettere å skaffe kjapt enn ventetid på nettet. :).

Uansett ,det blir fint dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om denne tråden her ikke handler om restaurering eller bygg, så er intensjonen min bare den å dokumentere eierskap og vedlikehold av en straight E34 😃

Det er utrolig mye glede (og litt frustrasjon 😉) i en slik bil. Den er jo over 20 år men spør du meg så har den minst like gode ferdigheter som mange mye nyere biler. Det er min påstand.

Som sagt så fikk jeg denne 520'n for 8500 kr og den var Eu-godkjent i ett år til da jeg kjøpte den. Greit nok, den hadde en bulka forskjerm og dør, men det fiksa jeg billig ved å få tak i en brukt dør og ny skjerm.

Veldig mange E34'r har forskjermer som har rusta i stykker nede under ved kanalen og som må sveises eller kjøpes ny. Jeg fikk tak i en på Koed som hadde veldig fin passform. Fikk dette lakka for 8 lapper (nesten kjøpesummen 😂) men helvete heller, er man glad i bilen sin gjør man sånt 👍

Utover i eiet mitt har jeg ganske mange ganger vært oppe i verkstedet til en kompis som skrur   Han og jeg har putta på bilen så mye nye deler nå, at det rett og slett ikke er mange bitene av gamle tekniske slitedeler som er igjen 😃 

i går ble det enda en ny tur opp til Lillyhæmmer og denne gangen ble det skiftet vannpumpe, termostat, vannpumpehus/termostathus (er ikke sikker på navnet) samt ny pakning på det lille lokket der oljetrykkmåleren sitter på oljefilterhuset 😃

Deilig med nye deler 👍

Æsj får ikke lagt ved bilder fra denne google chrom nettleseren 😁

Legger ved bilder i nytt innlegg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...