Gå til innhold

Efirråtredve Fæmmtjue bruksvogn som skal få et verdig liv !


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

I romjula i fjor satt jeg og verket etter en ny e34 som jeg skulle ha som vinterbil og fordi jeg har verdens beste kjæreste som har stått meg last og brast, spesielt etter min mor døde i fjor sommer. Hva har hun med at jeg ønsket en ny e34 ? Jo fordi jeg ønsket at begge to skulle ha hver vår ;-) Jeg hadde i tillegg til min perle av en e34 535i, en 94 modell 520i touring og den ville jeg gi til henne fordi hun er den hun er :smile: Så i det stille lette jeg etter en ny e34  Jeg surfet rundt på finn og autodb, samt på forumet "e34" på facebook. Over tid hadde jeg sett denne plommerøde 520`n men siden han ikke ville ha mer enn 9k for den tenkte jeg at dette måtte være et vrak :-P Dessuten så bodde han over femti mil unna, langt oppe i Værddal`n :-P Men uansett hvor mye jeg kikket på andre e34`r så havnet jeg tilbake til denne billigvarianten. Teksten fortalte meg at denne bilen var i relativt bra stand, mtp rust oljeforbruk og dessuten så var den blitt eu-godkjent i 2014. Etter mye fram og tilbake valgte jeg å ringe fyren og resultatet av den samtalen førte meg inn på nattoget til Verdal Stasjon dagen etter :grin: Eieren hørtes ut som en jordnær og respektabel herremann som overhodet ikke hadde noen intr for e34. Han solgte den for sin søster som hadde kjøpt den som en "ventebil" i påvente av noe bedre :-P Så da jeg ankom Verdal Stasjon kl 10 om morran satt det en hyggelig fyr i en lav plommerød e34 og ventet på meg. Jeg tok plass i passasjersetet og vi tok turen hjem til han og kona for å skrive salgsmelding samt betale for herligheten ;-) Turen opp ga meg litt tid til å kikke meg litt rundt i bilen og det lyse skinnet innvendig viste seg å være helt og pent :smile: Jeg merket også at det brummet godt i det fine sportseksosanlegget :smile: Dessuten satt det Supersport senkesett på den som også var godkjent i vognkortet samt Sorte Hella DE-lykter :grin: Den hadde i grunn det meste av det jeg ønsket :grin: Senk, grom lyd og DE-lykter, akurat slikt jeg ville jaktet på dersom det ikke allerede satt der ;-) Så plutselig satt jeg der da, på veg hjemover i ny e34, overtrøtt etter en lang natt uten søvn på nattoget til Trondhein samt turen derfra til Værddal`n :-P Dekka som satt på den var av det heller dårlige slaget og de som kjenner e34, vet at disse bilene er LITT over gjennomsnittlig kresen på dekk dersom hjuloppheng og styresnekke er litt slitt ;-) Så det ble en litt småvinglete femti mil hjemover til Hamar, for å si det sånn :-P Jeg måtte også innom Mekonomen for å kjøpe nye vindusviskere, men til min fortvilelse så merket jeg at viskermekanismen hadde sett sine bedre dager så høyre visker bare dro regnvannet utover :-P Heldigvis ikke på førersiden da :smile: Da jeg kom hjem var jeg så sliten at bil fikk være bil et par dager før jeg begynte å gå over bilen for å se hva jeg VIRKELIG hadde skaffet meg  [-o< Jeg hadde merket at det klukket litt her og der, så noe måtte det være   Men det første jeg gjorde var å koste på den nye vinterdekk, så da disse var montert var den nesten ikke til å kjenne igjen  \:D/ Nesten ikke dødgang på rattet og digg å kjøre  :-({|= En ting jeg visste om da jeg kjøpte den, var at den hadde en bulkete skjerm og dør, men det er jo noe som er greit å få tak i, så det ble ikke prioritert med det første  =; Den hadde også ødelagt tenningslås og måtte startes med skrutrekker  :evillol: Jeg sjekket prisen hos bmw for å fikse dette, men siden det kostet nesten 5k å fikse så valgte jeg å avvente dette. Skrutrekker får funke fram til en rimeligere løsning dukker opp ;-) Kult å føle seg litt som Kjell Tring  :evillol: Så var det rusta da :-P Det må jo være masse av det på en bil til 8,5k ??? Men nix, nesten ikke rust å finne ??? Det mååå jo være rust ?? NEI !! Kanalene og gulvet ser knallbra ut og "riktig lyd" i alt jeg dunker og stikker i  :clap: Noe overflaterust type veldig lite kunne jeg jo finne, men jeg er overrasket over hvor hel og rustfri den er :grin: Så da fant jeg ut at denne bilen er virkelig verdt å ha som et hverdagsprosjekt som skal vedlikeholdes og småfikses opp til så bra som mulig og forhåpentligvis kan jeg ha glede av denne bilen leeeenge  [-o< Ja ja, det var innledningen til en tråd jeg håper noen vil følge og ha glede av  :headbang:  Jeg har hatt bilen i drøye to mnd nå og tatt masse bilder av bilen og ting jeg har gjort med den, så jeg skal flittig legge ut bilder fra det som er gjort og bilder av det jeg skal gjøre framover :smile: Taddaaaa !!! PS, for de som ikke vet det, så har jeg en tråd på grombilen min også, en 1988 modell 535i  \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første bildene jeg tok av bilen og første av mange vask den allerede har fått [emoji106] Har kost meg med denne bilen fra jeg så den på stasjonen i Verdal'n [emoji106][emoji2]

b7d6f13c82317abd1c45f82a176bcd10.jpg

45a3f5dea59b56f538f1ab112ff41253.jpg

d911f61990f2936d50752e737992c9f9.jpg

170482c8a5360272617e360d7fc7215a.jpg

cd8e6832681f8a04b9018955ad0c385c.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott denne bruksbilen din lorris! :D velkommen til forumet!        TIPS! (bruk enter tasten til å lage litt avsnitt,, jeg bare så all teksten og orket ikke lese den pga allt hang sammen,, tungt å lese da,, hehe )

hilsen Admin-Andreas fra e34 gruppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har skaffa deg, lorris! :)

Så ut som du fikk UTROLIG mye bil for pengene her, spesielt på utseende.

Eneste som mangler som du har poengtert selv er jo nye baklykter og kjennemerke - etter min mening!

Har den takluke foresten? Hvordan ser det ut på innsiden av tanklokket?

Fortsett med gode bilder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har skaffa deg, lorris! :)

Så ut som du fikk UTROLIG mye bil for pengene her, spesielt på utseende.

Eneste som mangler som du har poengtert selv er jo nye baklykter og kjennemerke - etter min mening!

Har den takluke foresten? Hvordan ser det ut på innsiden av tanklokket?

Fortsett med gode bilder. :)

He he, jeg har kjøpt baklys med hvite blinkers og nye skilt [emoji6] Du så kanskje ikke det bildet ? [emoji15]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som du sier, utseendemessig er den til den prisen, veldig fin [emoji2] Skal skrive og legge ut mer [emoji106] Er litt for seint på kvelden her nå og senga skriker og bærer seg etter meg nå [emoji12][emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott denne bruksbilen din lorris! :D velkommen til forumet! TIPS! (bruk enter tasten til å lage litt avsnitt,, jeg bare så all teksten og orket ikke lese den pga allt hang sammen,, tungt å lese da,, hehe )

hilsen Admin-Andreas fra e34 gruppen :P

Jeg skrev introen til tråden her på pc'n så ting ble litt rart på iPhonen [emoji12] Og ja, skal få lagt inn noen "pauser" i form av avsnitt heretter [emoji106] Vil jo gjerne at folk skal gidde å lese [emoji23][emoji120]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En irriterende ting jeg hang meg opp i med én gang jeg kjøpte bilen, var at det ikke var lys i temperatur/vifte-panelet så jeg så jo ikke hvor vriderene var når jeg kjørte om kvelden [emoji16] Sånt kan man ikke ha det så da var det å demontere heila driden og få satt i den ene pæra som lyser opp hele sulamitten [emoji106] Det var trangt og jævlig men med litt banning og et par kutt og blod, ja så ble det lys igjen [emoji106]

ff19ffa20f49f4c085935cc56aa22687.jpg

ef719a992096274137860d77aa7fddb4.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hel og flott bil :) Her ser deg ut som om du har fått meget mye bil for pengene, denne tror jeg skal få det godt fremover. Godt noen med fornuft omfavner disse bilene, selv de med mindre motorer. Hvordan er kilometerstand og historikk på bilen, er en 92 modell vel? :)

Få på hvite blinklys foran også og få av de DE greiene...du får ha meg unnskyldt, er originalpolizei vet du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insomnia !! Kan like godt bilblogge litt da [emoji16] Jeg har en liten "dagbok" fra bilen ble importert i mars 2001 og som jeg synes er artig [emoji2] Den viser at det mest sannsynlig er samme eier fra 2001 til 2010 [emoji106] Det er sjeldent en ulempe [emoji2] Som bildene viser så var han et petimeter når det kommer til å dokumentere km-stand, bensinmengde fylta, samt hvor mye det kostet [emoji2] For meg så tyder dette på at bilen hadde en eier som brydde seg om bilen sin.

Ser også at både senk og eksos er fra Supersport, et merke jeg synes er kult [emoji106]Ihvertfall kult navn da [emoji12]

6c7cbf820830552032756d8bae99872a.jpg

ea74dc3a53ec1827f0792851af73695f.jpg

4aa51813c0cf7e713e9291730edf0a4a.jpg

be5cf1527e4ef7d6f2bb3b05f1da8622.jpg

7d18cb6271aaaa004bb59325575b5707.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hel og flott bil :) Her ser deg ut som om du har fått meget mye bil for pengene, denne tror jeg skal få det godt fremover. Godt noen med fornuft omfavner disse bilene, selv de med mindre motorer. Hvordan er kilometerstand og historikk på bilen, er en 92 modell vel? :)

Få på hvite blinklys foran også og få av de DE greiene...du får ha meg unnskyldt, er originalpolizei vet du :P

Takk takk Fredrik [emoji120] Ja det er en 92 modell, helt korrekt [emoji106] Ja jeg vet du er Mr Orginalpoizei numero uno [emoji23] Men der er du og jeg ulike dessverre [emoji6] Jeg vurderer heller å få lakkert det hvite på baklysa, rødt [emoji6] Det ble enormt fint på touringen til maddamen [emoji106] Og Hella DE er det fineste jeg vet om på e34 [emoji7] Så nei Fråidrich, det blir nok ikke orginalisering her i går'n [emoji23] Hvordan går det med Touringen din da ? Jeg finner deg ikke når jeg knoter på iPhonen min [emoji16] Kan du sende meg link til siden din slik at jeg får "stjernan" ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...