Gå til innhold

BMW Alpina slitedeler

quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å importere meg en BMW Alpina fra europa. 

Jeg har litt kjennskap til disse bilene og vet at offisiell service skal gjøres hos BMW Service verksteder. De har tilgang til underlag for å kunne gjøre service på f.eks motor etc.

Nå er veldig mye likt mellom org. BMW og BMW Alpina. Alpina får levert lakkerte råkarrosserier, motorblokker, understell og det elektriske så lager de resten selv. Blant annet er girkasser og diff ofte designet av Alpina selv eller i samarbeid med ZF.

Det jeg lurer på er om noen av dere kloke hoder vet hvor man skaffer reservedeler som f.eks bremseskiver o.l til disse? Vil tro at ofte så vil orginalt BMW passe rett på men jeg mistenker at diameter er større på Alpina enn den BMW den er basert på.

Noen som vet om jeg finner en side som selger orginale BMW Alpina deler? Ikke noe alternative produkter, kun det som er levert av Alpina orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilken vil du tenker på, men de aller fleste er nok mer "originale bmw" enn mange tror, og baserer seg ofte på deler fra større BMW modeller (eks Alpina d3 om det er den du tenker på). De fleste som selger originale BMW deler selger også Alpina deler (men kan ta noe tid). Koed som awt nevner er fine å ha med å gjøre når det gjelder Alpina deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki tusen takk for svar, skal sjekke ut Koed. 

I dette tilfellet tenkte jeg på en Alpina B3 (E9X), evt. en E46. Veldig mye er helt likt og den største forskjellen jeg klarer å se er på motorsiden med modifisert blokk etc..Så ser jeg at spesielt bremser er fra modeller med opprinnelig større motor. E46 B3 er basert på 330i men har M3 blokk og større bremser.

Skal sjekke med Koed og om jeg finner noen slitedeler der. Greit å kunne gjøre ting selv og ikke minst klare å få tak i deler hvis en kjøper en slik bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...