Gå til innhold

Trenger litt meninger/råd om kjøp av E61

jojr
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ha en E61 525 530 prod 03/2007 eller nyere til +/- 250 000

Hva mener dere om kilometer, de ligger på alt fra 120-190 000 km på telleren.

Jeg sitter litt med oppfattelsen av de som har gått lengst er ikke så dumt for da har de skiftet mye slite deler som gjerne kommer rett etter 100`km hvis det skiller noen 20-30tusen eller mer utstyr til samme pris, ville dere uansett gått for de som er kjørt minst.

Det ligger også en f11 2012 mod som har gått 336 000km hvor ny motor er gått ca 50 000 til 256 tusen

hva ville dere gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

525d'en min bikker straks 125000km, har ikke måtte bytte noen slitedeler i mitt eie, hatt den i et å halvt år, kjøpt på 83500km, kun hatt service på den. Nå vet jeg ikke helt eksakt hva som er blitt byttet tidligere, men jeg fikk ny bakstilling og bremser rundbaut mars ifjor, etter en liten ulykke, og bilen stod i 3 måneder, og har fortsatt ingen tegn til at noen ting skal byttes i nærmeste framtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kanskje lurt å gå for en med lite kilometer, har kjøpt noen bmwer etter hvert men merker jeg blir mer usikker på valg når en bikker 200.000 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har vært skiftet på min bil, utenom vanlig service er:

79590 km Skifte av bremseskiver foran med klosser

82896 km Skifte av antenneforsterker bakluke

83336 km Skifte av ledningsnett bakluke

86000 km Skifte av girkasse, men denne må man ta med en klype salt. Det er IKKE vanlig med girkasse skifte SÅÅÅ tidlig på en bil. Var nok uheldig der.

92000 km Skifte av ytre endeledd begge sider

101000 km skifte av alle glødeplugger

I tillegg så kommer alt av servicedeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikse ledningsnett for bakluke er vel mer eller mindre bankers på disse bilene, sammen med kompressor for nivåregulering.

Ellers så er det ikke noe negativt ved høy km og samtidig mange ferske slitedeler. En bil som har mindre enn 150k km på telleren har gjerne fortsatt originale dempere, bærearmer/foringer etc, og da må du regne med at disse trenger utskiftning om ikke lenge. Likevel heller jeg (som de fleste andre) mot biler med lav km først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...