Eikemo Skrevet Mars 27, 2015 Skrevet Mars 27, 2015 Hei! Har et lite problem som oppstår ved sjeldne mellomrom. Hele bilen begynner å vibrere noe helt vanvittig. Stopper jeg bilen så er den helt normal igjen og det kan gå 4 uker eller mer før det skjer igjen... Noen som forstår seg på dette?
E.C. Skrevet Mars 27, 2015 Skrevet Mars 27, 2015 Tror du må utdype litt mer her. F.eks om det skjer bare i fart eller om det skjer når du står stille også. Bestemte turtall/gir. Kald/varm motor. Når du svinger/kjører over noe etc.
Alpejohn Skrevet Mars 27, 2015 Skrevet Mars 27, 2015 Velkommen hit!Du må også få sjekket om der ligger inne noen feilkoder. Du skriver heller ikke så mye om hvilken type bil dette er, E46 finnes jo med mange motorer, både diesel og bensin.Viktig og få med så mye info som mulig, så slipper folk og spørre, og du kan få raskere svar.Et annet tips er og gjøre et søk her på forumet, skal ikke se bort i fra at noen har hatt lignende problemer.
Eikemo Skrevet Mars 28, 2015 Forfatter Skrevet Mars 28, 2015 Er en 2001 model stasjonsvogn 320 diesel automatgir. Skjer helt plutselig under kjøring på landeveg i 70-90 km/t. Begynte etter at jeg satt på vinterdekkene.. tenkte først at dekkene bare trengte avbalansering da jeg merket små vibrasjoner i rattet hele tiden, men etter avbalansering så har det skjedd et par ganger. Skjer heldigvis svært sjeldent. Har hatt en del problemer med eksosanlegget og en del "hjemmefiks" der, kan det ha noe med saken å gjøre? Sist jeg hadde bilen på service (2 mnd siden) så fant mekanikeren bare en dårlig glødeplugg i motoren. Resten var fint. Den ekstreme vibrasjonen har komt 3 ganger siden november.
And-reas Skrevet Mars 28, 2015 Skrevet Mars 28, 2015 Caliperene bør du få sjekka. Vil bli verre etter hvert, dersom det er dette som er problemet.
Skruern Skrevet Mars 28, 2015 Skrevet Mars 28, 2015 Dette er trolig slitasje i opphenget på Bærearm framme, Kan kontrolleres enkelt med å jekke opp for å løsne trykket på kuleleddene. Eikemo reagerte på dette 1
And-reas Skrevet Mars 28, 2015 Skrevet Mars 28, 2015 Dèt kan det også være, men rart at det kun oppstår noen ganger(?) Casterforingene byttet jeg også på denne bilen, men det var et år før jeg skiftet caliper pga plutselig risting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå