Gå til innhold

Noen spørsmål vedr. vår nyinnkjøpte F10

BimmerFan!
 Share

Anbefalte innlegg

Halla folkens! 

Først å fremst må jeg si at jeg har endelig kjøpt min første BMW! Det er en 2012 520DA M-sport i sophistogrå farge. Bilen har masse fint utstyr som sportseter i skinn (dakota oyster), naviproff, EDC(?), Varmet i ratt osv....

Jeg har noen spørsmål som jeg har lurt på:

1. Hvorfor må jeg trykke på start/stopp knappen en gang til etter jeg har skrudd av motoren, for å skru av skjermen og alt det elektriske? Går det ikke ann å få det til at skjermen osv skrur seg av sammen med motoren?

2. Bilen sporer med 275 dekk. Er runflat årsaken?

3. Går det ann å skru av det forbanna start stop systemet for alltid?

4. Det kommer en hvine/ulelyd fra bilen ved pådrag, hører dere det samme i deres 520d?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst gratulerer med bil og velkommen i "F10 klubben" :) Det med at skjerm og musikk blir stående på når du går du av bilen blir du vant til etter en stund, er veldig uvant i starten men nå tenker ikke jeg over det lengere. Eneste er at jeg skrur ned volumet på radioen/musikken før jeg går ut av bilen :P Videre så har jeg 245/30 foran og 275/30 bak med runflat og det sporer litt men ikke så mye som jeg hadde trodd, men jeg merker mer at det går litt ut over kjørekomforten da jeg synes dekkene er alt for harde på sånne små ugjevnheter som ikke understellet klarer å ta opp. Vil ikke ha runflat igjen!

Ellers så er jo service intervallen på disse motorene helt opp til 30 000 km, jeg vil råde deg å ta ett olje og filter bytte inn imellom der for å være sikker. Ellers så er det jo bare å kjøre og kose seg med det som er en av de beste bilene man får kjøpt i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil! Ser du har fått gode svar allerede, og kan legge til at det hjelper på sporingen å fylle litt ekstra luft i dekkene. Mitt BMW-verksted anbefalte meg å bruke trykk tilsvarende fullastet bil. Mulig dette gir litt for harde dekk, men du kan eksperimentere til du finner et godt kompromiss.

Jeg klarer ikke høre noen hvinelyd i min F11 ved pådrag, men jeg har en nyere motortype. Det høres ut som turbolyd sånn du beskriver det. Er det veldig høyt? Er nok ikke unormalt å høre litt turbohvining inne i bilen, men er det plagsomt høyt ville jeg vurdert å sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...