Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig kvitt de spinkle svarte stussene som var, å fått noen nye :) Synst det ble bra jeg  ;)
IMG_20150415_193007_zpsy5auulxd.jpg

IMG_20150415_192952_zpsfds2xv9m.jpg

20150415_232227_zpsb2oje4xa.jpg

Og har fått lånt meg noen BBS Mahle i 14" som jeg skal bruke til godkjenning :) Kan godt forstå at dette var kult på 80-tallet, synst egentlig det såg rått ut! Skulle bare vært lavere  :D
20150415_231500_zpsmipghvgy.jpg

20150415_231505_zps3qbodep5.jpg

Skrevet

Kan noen gi meg en veiledning på hvordan man lufter kjølesystemet?

Jeg har som dere ser satt på en annen ekspansjonstank og plassert den på framsiden av radiatoren men vil tro dette skal gå bra. Vertfall nå som det er bare 5-10 grader ute. Jeg har gjort ett forsøk på å lufte, har fullt på vatten og kjørt motoren varm, tempen har steget og nærmet seg 100 grader, har da stoppet og åpnet lufteskruen og slippet ut luften til det kun kommer vatn. Der etter startet bilen igjen å temperaturmåleren viser nesten umiddelbart 90 grader, og har da holdt seg der lenge. Har gjort dette 5-6 ganger nå der bilen har blitt kald mellom hver gang (stått til neste dag)

Men i dag tok jeg en lengre prøvetur, der tempen stiger over 90 i kjent stil, så lufter jeg, kjører litt til å den begynner å stige igjen. Kom meg hjem uten at den kokte, men noe er som det ikke skal. Alt virker tett, og varmeapparatet virker. Kan noe av dette ha noe med at ekspansjontank er montert for langt ned i forhold til høyeste punktet på kjølingen? Eller har dette ikke noe å si?

20150416_225348_zpsbbv8g1yr.jpg

Skrevet

Tanken må vel være høyere en radiatoren trooor jeg, det er vertfall stort sett slik originalt. 

Ellers lufter jeg med motor igang, fra kald motor.

Men har du sjekka at termostaten åpner når tempen stiger? At den nederste radiatorslangen blir varm?

Skrevet

Tanken må vel være høyere en radiatoren trooor jeg, det er vertfall stort sett slik originalt. 

Ellers lufter jeg med motor igang, fra kald motor.

Men har du sjekka at termostaten åpner når tempen stiger? At den nederste radiatorslangen blir varm?

må ikke, så lenge lufteskruen er høyere, hadde en kompis som hadde ekspansjonstank nede rett over  batteri , funka fint det, men leit å lufte.

men må jo stå såpas høyt at vannet fra radiator ikke presser seg opp igjennom ekspansjons tank da :-P

Skrevet

Flyttet eksp.tank så høyt som det gikk (3-4cm høyere) og fyllte på med vatten og startet opp. Så ut til at alt ordnet seg. Bilen stod lenge å gikk på tomgang å måleren viste 90 grader, samme gjorde den etter en kjøretur så ser fåreløbig ut som at det ordnet seg :)

Skrevet

Hvordan feilsøke på speedometer? Går det på girkassen eller på diffen? Sluttet plutslig å fungere, og kan ikke huske at jeg har gjort noe som kan ha med det å gjøre mellom de to kjøreturene det har funger å ikke :P

Trenger også en turteller til 6er, da min sikkert er fra 4er.. Er det noen som har? Evt hele speedometeret med helt å fint glass?

Skrevet

sitter føler på diffen .men nå er vel ikke akuratt e28 viden kjent for å ha kjempe bra instrumenter heller da :-P

Okei, nei sikkert sant det hehe :P men speedo begynte plutselig å fungere igjen etter at sikringen til instrumentet ble tatt ut og inn igjen.. Blir nytt instrument etterhver uannsett. Mistenker at hele instrumentet har vært byttet før også

Skrevet

Bilen din er så flott. Og den jobben du har gjort med motorrommet er bare helt prima. Kanskje jeg må stjele noen ider fra deg ;)

Liker fargen :D

Takk :D

Haha ja det er det bare å gjøre :D

Bra jobbet så langt, følger med her :)

Takk takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...