Gå til innhold

Min e28 528i

KrissHansen
 Share

Anbefalte innlegg

Tror ikke det da den er etter det å neesten starter av og til. Har konkludert med at den får både bensin og gnist. Men har noen vært borti at den får for dårlig gnist? Dreiv å pusset å køddet med fordelerlåket og rotoren og nå er den mer etter det og starter nesten.. må være fordelerlåkk, rotor eller ledningen fra coil til fordeler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ei dyse som sitter oppunder innsuget, da har den stått åpen hele tiden sikkert, sjeldent det er no gæli med di men skjer jo tydeligvis, den pøser på godt med bensin den :P

I know, bytta den idag, uten hell.. var kanskje tilfeldig at den startet igår.. men har holdt en knapp på dårlig gnist så satser på nytt fordelerlokk og rotor gjør susen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stramme snekka, går det and også? Hvordan? :) kan vær motoren og ja, letteste er vell å teste å bytte releet først så får vi se

Og stramme styresnekka er siste utvei. som regel så holder det og stramme en mutter. Ta av dekselet under ved pedalene og finn rattakselen. På den sitter det en stor mutter som løsner etter noe bruk. Hvis du strammer denne så tar du bort mye slakk men hvis du tar den for mye så får du ikke lenger justert rattet.

I går stoppet bilen helt ut av det blå, hadde akkurat snudd bilen, å satte den i drive å kjørte ca 10m så bare stoppet den. Jeg kinnet å kinnet av og på kanskje i ett minutt før den startet, men gikk ikke skikkelig når den først startet. Virket som et bensinproblem sann egentlig. Har sjekket at der er gnist på sylinder 6 da jeg hadde bare med en forlenger som var for lang for de andre pluggene. Der var gnist, og pluggen var våt og luktet bensin. Fordeleren såg ikke helt bra ut, men ikke så altfor gale heller, men pusset litt over polene i samme slengen. 

Den er av og til etter det når jeg kinner, men starter ikke. Får gå over alle pluggene senere, og ta en kompresjonstest.

Og når det gjelder denne, hva er det med den grå blokka som modulen er festet til? Jeg bare jorda den når jeg flyttet den inn i bilen siden det så ut som at den skulle ligge til jord slik den var plassert i motorrommet. Så at selve modulen hadde løsnet fra denne blokka. 

20150612_171550_zpsdpd1rgob.jpg

Den store kladden under modulen er en kjøleplate. Det går ganske store strømmer i tenningsmodulen og derfor blir den varm. Varme og elektronikk går dårlig sammen så hvis den har løsnet får du for dårlig kjøling og modulen vil antagelig ryke etter vært. Den kan også bli ganske ustabil hvis man kjører langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og stramme styresnekka er siste utvei. som regel så holder det og stramme en mutter. Ta av dekselet under ved pedalene og finn rattakselen. På den sitter det en stor mutter som løsner etter noe bruk. Hvis du strammer denne så tar du bort mye slakk men hvis du tar den for mye så får du ikke lenger justert rattet.

Den store kladden under modulen er en kjøleplate. Det går ganske store strømmer i tenningsmodulen og derfor blir den varm. Varme og elektronikk går dårlig sammen så hvis den har løsnet får du for dårlig kjøling og modulen vil antagelig ryke etter vært. Den kan også bli ganske ustabil hvis man kjører langt.

Takk for gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelerlokk, rotor og lednkng fra coil->fordeler er byttet uten noen forskjell... men når jeg drar av vacuumslangen på undersiden av innsuget, den som går opp på veivhusventilasjonen drypper det godt med bensin ut.. det kan vell ikke være helt bra?

20150617_161925_zps14syjlru.jpg

Endret av KrissHansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den får alt for mye bensin ja.

Har du sjekket trykkregulatoren din? Ellers så trenger du som regel ikke den kaldstartdysa. Hvis du mistenker den så bare kobler du fra bensinslangen som går til den og blinder slangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser seg å være toppakningen som er gåend. Kom kjølevæske ut av plugghullet på syl.6 når jeg kinnet uten pluggene i.

Jeg bestillte ny pakning, den som er 1.72mm og lurer på om jeg kan bruke den om jeg planer toppen? For det ser ut som at jeg kansje må plane. Om jeg ikke kan bruke den må jeg ringe koed i morgen å bestille den som er 2.07mm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser seg å være toppakningen som er gåend. Kom kjølevæske ut av plugghullet på syl.6 når jeg kinnet uten pluggene i.

Jeg bestillte ny pakning, den som er 1.72mm og lurer på om jeg kan bruke den om jeg planer toppen? For det ser ut som at jeg kansje må plane. Om jeg ikke kan bruke den må jeg ringe koed i morgen å bestille den som er 2.07mm :)

Ikke bra.

Hvis du ikke har kjørt den varm så er det sjelden at man må plane toppen men der sjekker du ut når toppen er av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har endelig fått toppakningen, så idag fikk jeg satt på igjen toppen. Jeg tighta først med 30, 60, så 80nm. Fant mange forskjellige metoder å gå frem på, men valgte å gjøre det slik.

Er 99% sikker på at jeg har satt på registeret rett, men vil bare sjekke om noen kan bekrefte at det faktisk er det. Motoren står selfølgelig på O|T her.

Snapchat-4391104033887570250_zpsvt6ius2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...