KrissHansen Skrevet Juli 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2015 Sliter litt med å fordeleren når det gjelder å hvordan rotore skal stå ved toppunkt. Jeg gjorde jo dette uten problemer når jeg satt inn motoren i vinter men har tydeligvis glemt hvordan jeg gjorde det og finner det ingen plass når jeg søker på dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 6, 2015 Share Skrevet Juli 6, 2015 (endret) nesten alle bosch fordelere pleier å ha en "strek" langs rundt kanten der fordeler lokket skal ned, når motor står i øvre dødpunkt, så skal rotor i fordeler matche opp med den streken ( er ikke 100% sikkert dette er tilfelle her, men som oftests så er det sånn) denne står jo forsåvidt litt feil, men du skjønte sikkert greia Endret Juli 6, 2015 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrissHansen Skrevet Juli 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2015 (endret) nesten alle bosch fordelere pleier å ha en "strek" langs rundt kanten der fordeler lokket skal ned, når motor står i øvre dødpunkt, så skal rotor i fordeler matche opp med den streken ( er ikke 100% sikkert dette er tilfelle her, men som oftests så er det sånn) Pages_Main_IgnitionTroubleshooting-DistributorTDC1.jpg denne står jo forsåvidt litt feil, men du skjønte sikkert greia Ja det var nettopp dettr jeg gjorde på lørdag når jeg prøvde.. mulig jeg ikke var nøyen nok. Takk for hjelpen Endret Juli 9, 2015 av KrissHansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrissHansen Skrevet Juli 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2015 Bilen starter, men går langt ifra slik den skal. Virker som den går på 3, maks 4 sylindere.. når jeg drar av pluggledningene på syl 3 og 4 merker jeg at det er ingen forskjell på gangen, men er ikke helt sikker på om den ikke går på disse i det hele tatt eller bare av og til. Når jeg drar av de andre hører jeg litt forskjell, men bilen går så ruskete at det er veldig vanskelig å høre noen som helst forskjell.. den smeller også tilbake i innsuget. Litt vanskelig og forklare egentlig, men hovedsaklig så går bilen ikke på alle sylinderne. Den får gnist på alle, så da må det være bensinmangel?? Har trippelsjekket at registeret er rett, fordelerlokk, rotor, og plugger er nytt. Har også prøvd med en annen LMM og coil uten at det utgjorde noen forskjell. Og når bilen går og jeg drar litt gasswiren (kanskje 2mm), og holder den der, går den veldig opp på turtall før den detter ned igjen å fiser og smeller litt, før den går veldig opp igjen for så å dette ned på samme måte, jeg har da holdt spjeldet i samme posisjon hele tiden. Noen som har en ide om hva dette kan skyldes? Må finne ut av dette ganske kjapt da jeg skal på e30meet, og kjører nedover neste fredag.. Takker og bukker for alle tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 10, 2015 Share Skrevet Juli 10, 2015 (endret) skru ut alle plugger, å sjekk de på pluggkabla, å se om de plugga som faktisk står i motoren din gnister skikkelig, de kan ha surna å blitt ødelagt osv å se at alle gnister bra, kan ha svak gnist osv også Endret Juli 10, 2015 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Juli 11, 2015 Share Skrevet Juli 11, 2015 Bensinpumpe eller dyser da? Om den fiser i innsuget er det ofte mager blanding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larswilliam Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 sjekka at riktig pluggledning går til riktig plugg? på min hadde eier bytta om på syl 5 og 6, hadde mye av samme symptomer som deg, og klødde meg bra i hodet før jeg fant utav det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrissHansen Skrevet August 24, 2015 Forfatter Share Skrevet August 24, 2015 (endret) Liten stund siden jeg har oppdatert tråden, problemet ble funnet og jeg kom meg til rudskogen på e30meet Men sommerbil-sesongen er snart slutt, og jeg har noen småplaner for e28'a om pengene strekker til Planen er bla. å bygge om til manuell og få på sperre. Så om noen har eller vet om noen som har girkasse, eller viktigst av alt, alt annet jeg trenger så rop ut! Og om noen har en liste over hva jeg trenger, eller en tråd der dette har vært gjort så hadde det hjelpt meg en god del med å huske alt som må handles inn! Og om noen har forslag til hvilken kasse, diff/utveksling jeg burde gå for så hadde det vært supert! Har også planer om å skaffe en radiator med ekspansjonstank på radiatoren Er usikker på hvilke biler som kom med dette så om noen har tips så blir det satt pris på ! Slenger med noen bilder fra e30meet å noen som er tatt i ettertid! Endret August 24, 2015 av KrissHansen Khaugen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bendik Kjellevold Skrevet Januar 15, 2016 Share Skrevet Januar 15, 2016 nåke nytt so skjer her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrissHansen Skrevet Januar 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2016 Tja, skjer jo litt hver dag Planen for vinteren er å bygge om til manuell, nye poly-foringer i bakaksling samt sandblåse og lakkere travers, bærebruer osv. Sveise rusten som selvfølgelig er på traversfestene bak, og fjerne det som er av overflaterust andre plasser på undersiden, for så å legge Hagmans Bodyspray under hele bilen. Har også kjøpt inn alu-radiator med ekspansjonstank, denne måtte under kniven for å passe. Bakluke uten M-tech spoiler er kjøpt inn, så den, panser, frontplate, og bakplate skal lakkeres. E28 M5 bremser skal også på Å til slutt, hengerfeste! Nå skal det drages combi camp til e30meet! Så i år blir det Camp Hansen Brothers! Dette er litt av planene så langt! Lar bildene tale for seg. Da var denne ute en gang for alle. Tanken var selvfølgelig rustet, så dette måtte fikses siden det ikke var aktuelt å kjøpe ny! Slipte rent for rust! Loddet på nye 6mm kobberrør Får være godt nok Bremsene som skal på, fra e28 m5 Og til slutt, vidundere selv Mangler noen ting til manuell-konverteringen, og det er svinghjul, spakestell til kassa (262kasse), mellomaksling (fremste del), og slavesylinder. Så om noen har, gi en lyd. På sikt må jeg vell til med diff med lavere utveksling, og forsåvidt ei sperre til 188diff Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 15, 2016 Share Skrevet Januar 15, 2016 Fin oppdatering Blir bra med manuell! Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå