oyvcla Skrevet April 8, 2015 Skrevet April 8, 2015 Hei! Samboeren min har en 2004 modell 116i som nylig er senket og satt på større felger. Så har jeg lagt merke til at det ene hjulet foran stikker 1-2 cm lengere ut enn det andre.. Det er nettopp tatt 4 hjuls kontroll, så alt skal jo være tipp topp? Noen som har en ide om hva grunnen kan være?
awt Skrevet April 8, 2015 Skrevet April 8, 2015 Dere har ikke forvekslet framfelger og bakfelger eller noe slik?
oyvcla Skrevet April 8, 2015 Forfatter Skrevet April 8, 2015 Dere har ikke forvekslet framfelger og bakfelger eller noe slik? Nei, alle felgene er samme innpress, bredde og har like dekk
oyvcla Skrevet April 9, 2015 Forfatter Skrevet April 9, 2015 Du har sjekket inni felgen at det er riktig ET? Ja
quandt1960 Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 Ok, hvor gjorde du hjulstilling? Hos BMW eller vanlig verksted? Ikke alle verksteder som gjør dette korrekt på BMW som ofte har en mer spesiell geometri på hjuloppheng enn "vanlige" biler. Har sett MYE rart bli gjort hos ordinære verksteder. Det beste resultatet får du hos BMW med BMW Kinematic Diagnosis (eget system for hjulstillingsdiagnose)
oyvcla Skrevet April 9, 2015 Forfatter Skrevet April 9, 2015 Ok, hvor gjorde du hjulstilling? Hos BMW eller vanlig verksted? Ikke alle verksteder som gjør dette korrekt på BMW som ofte har en mer spesiell geometri på hjuloppheng enn "vanlige" biler. Har sett MYE rart bli gjort hos ordinære verksteder. Det beste resultatet får du hos BMW med BMW Kinematic Diagnosis (eget system for hjulstillingsdiagnose) Ble gjort hos et mekonomen verksted.. Skal se om jeg får målt litt og titta litt i løpet av dagen. Kanskje det er en synlig feil..
quandt1960 Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 Ble gjort hos et mekonomen verksted.. Skal se om jeg får målt litt og titta litt i løpet av dagen. Kanskje det er en synlig feil.. Har de lastet bilen korrekt før de tok hjulstillingen? Ikke alle programmer som håndterer uten lasting (BMW sin gjør det). Det er en egen prosedyre for BMW som bør følges på hjulstilling. Hvis ikke blir utgangspunktet feil. En skal alltid måle høyden først.
oyvcla Skrevet April 9, 2015 Forfatter Skrevet April 9, 2015 Har de lastet bilen korrekt før de tok hjulstillingen? Ikke alle programmer som håndterer uten lasting (BMW sin gjør det). Det er en egen prosedyre for BMW som bør følges på hjulstilling. Hvis ikke blir utgangspunktet feil. En skal alltid måle høyden først. Hmm, Skal prøve å få sjekka opp litt. Kommer med en oppdatering i morra en gang
Espen Aass Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 Har du prøvd og bytte hjula. Altså høyre men venstre hjul og fått samme resultat? Kan være feil på en felg. Vet det har vært tilfelle der dekkverksted har montert felg med feil innpress på en felg, men det var ikke BMW.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå