Slavearbeider'n Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 Hallo Jeg har to fast rustede stempler på caliperne mine foran, så calliperne må byttes. Har sett på youtube og lest litt at noen mener at du kan sette ei klemme/tang på bremseslangen mens noen mener at dette er ren og skjær idioti. Jeg ser for meg at det burde gå greit å klemme sammen bremseslangen og ha på litt plastfolie på selve bremsevæsketanken for så å sette på korken for å lage ett vakum, Vil dette fungere, og hva er din erfaring?
Espen Aass Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 Hallo Jeg har to fast rustede stempler på caliperne mine foran, så calliperne må byttes. Har sett på youtube og lest litt at noen mener at du kan sette ei klemme/tang på bremseslangen mens noen mener at dette er ren og skjær idioti. Jeg ser for meg at det burde gå greit å klemme sammen bremseslangen og ha på litt plastfolie på selve bremsevæsketanken for så å sette på korken for å lage ett vakum, Vil dette fungere, og hva er din erfaring? Hvorfor skal klemme sammen bremseslangen?For at det ikke skal renne ut bremsevæske når du bytter caliperne?
Slavearbeider'n Skrevet April 9, 2015 Forfatter Skrevet April 9, 2015 (endret) Hvorfor skal klemme sammen bremseslangen? For at det ikke skal renne ut bremsevæske når du bytter caliperne? Ja. Da blir det vel kanskje ikke så mye lufting?? Endret April 9, 2015 av Slavearbeider'n
Espen Aass Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 Ok. Hvis du setter feks. en planke mellom bremsepedalen og sete slik at pedalen er litt inne ( ca.2 cm) så skal det holde. Da tetter man hullene fra bremsevæske beholderen. Men lufte må du uansett.
Haug530D Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 Ja. Da blir det vel kanskje ikke så mye lufting?? Jeg bruker bare å la det renne jeg, bare skift caliper og la lufteskruene være åpne på de. Når du har satt på de nye og det ikke kommer luftbobler ut av luftenipplene lenger er de ferdig luftet, bare sørg for at det er nok bremsevæske i tanken, så den ikke går tom.
Sturmtiger Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 Går bra å sette en klemme på bremseslangene så lenge du ikke skader de. Trenger ikke å lage mer søl en du behøver. stig. reagerte på dette 1
Espen Aass Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 Byttet bremserør så brukte jeg denne: Funker som bare det. Kom bare noen få drypp når jeg løsnet røret, og selvsagt det som var i bremserøret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå