Fuzzy Skrevet April 12, 2015 Share Skrevet April 12, 2015 Har en e91 som i dag fikk feilkode: A112 ELV FAULT A116 CRITICAL STATUS,EL.STEERING LOCK A112 lot seg slette, men A116 blir jeg ikke kvitt (forsøkt med X431 iDiag og Rheingold) Noe mer beskrivende på feilkoden har jeg ikke funnet Litt googling sier at dette kan løses med oppdatering av CAS, andre mener CAS må byttes og noen mener rattstammen må byttes. Har også sett at noen som kan fjerne grunnlaget for å sette denne feilkoden, da mye tyder på at den er satt på "feil" grunnlag (rattlåsen låser fint som den skal, både i lås og opplås). Bilen lar seg også starte og fungerer utmerket bortsett fra varselet som kommer opp i BC med symboøet av ett ratt med hengelås på. Noen som har vært borti dette og har en billigere løsning enn å sette bilen på merkeverksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet April 13, 2015 Forfatter Share Skrevet April 13, 2015 Mistenker at A116 er satt pga ELV counter som har nådd en eller annen grense; siden rattlås tilsynelatende fungerer slik den skal vil jeg derfor forsøke å resette ELV telleren i kveld. Noen som har noen formening om dette kan være årsaken/løsningen før jeg forsøker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet April 13, 2015 Forfatter Share Skrevet April 13, 2015 ELV counters reset fungerte utmerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepekj Skrevet April 14, 2015 Share Skrevet April 14, 2015 A116 CRITICAL STATUS,EL.STEERING LOCK fikk eg ifb med lite strøm på batteriet Ladet opp og vips forsvant det av seg sjølv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet April 14, 2015 Forfatter Share Skrevet April 14, 2015 GS mente disse feilkodene betydde at jeg trenger bytte rattstammen med rattlåsen, samt koding. Totalt ca 13.000 kr +- ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 14, 2015 Share Skrevet April 14, 2015 Det er et ganske kjent problem på disse at rattlåsen begynner å tulle dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet Desember 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2015 Oppdatering: Fjernet feilkodene og bilen fungerte bra; kodene kom tilbake med ujevne mellomrom typisk 2-4 uker. Etter Juni har de imidlertid ikke dukket opp igjen; rattlåsen fungerer som den skal og disse kodene har uteblitt helt av seg selv. Om det er "self repair" modulen som har tatt kontrollen eller det faktum at jeg har kjøpt en ELV emulator å lagt i hanskerommet (ikke tilkoblet) vites ikke, men bra er det i alle fall blitt Om den kommer tilbake blir det å sette inn ELV emulatoren og skippe rattlåsen. Noen som vet om en bil går gjennom EU-kontroll uten rattlås? Bilen er automat så den er jo "gearlåst" uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lindqvizt Skrevet September 19, 2016 Share Skrevet September 19, 2016 On 13. april 2015 at 8.43, Fuzzy skrev: Mistenker at A116 er satt pga ELV counter som har nådd en eller annen grense; siden rattlås tilsynelatende fungerer slik den skal vil jeg derfor forsøke å resette ELV telleren i kveld. Noen som har noen formening om dette kan være årsaken/løsningen før jeg forsøker? Jeg plukker opp denne igjen siden jeg nå har denne feilen på min bil, (2007 118D E87). Rød lampe med hengelås, men ingen symptomer. Bilen starter og går. Merkeverksted anbefaler bytte av rattstamme til ca 12k. Er det noen på Østlandet som har PC/programvare som vil prøve å resette ELV counter for en slant penger? Jeg har kjøpt billig OBD-USB kabel på nett, men får ikke PCen til å kommunisere med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet Oktober 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2016 On 19.9.2016 at 21.39, lindqvizt skrev: Jeg plukker opp denne igjen siden jeg nå har denne feilen på min bil, (2007 118D E87). Rød lampe med hengelås, men ingen symptomer. Bilen starter og går. Merkeverksted anbefaler bytte av rattstamme til ca 12k. Er det noen på Østlandet som har PC/programvare som vil prøve å resette ELV counter for en slant penger? Jeg har kjøpt billig OBD-USB kabel på nett, men får ikke PCen til å kommunisere med bilen. Jeg restatte elv telleren regelmessig ca en gang i måneden. Fikk beskjed fra GS i Trondheim om at eneste løsning var ny rattstamme. Byttet batteri og feilen forsvant. Ikke sett hengelåsen i det heletatt i år. Anbefaler derfor først å resette telleren og bytte batteri.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimandre Skrevet April 13, 2020 Share Skrevet April 13, 2020 Samme problem sjølv no og har byttet batteri men fekk feilkode igjen. Akkurat no starta ikkje bilen.. Korleis resatte du elv modulen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimandre Skrevet April 13, 2020 Share Skrevet April 13, 2020 På 3.10.2016 den 18.04, Fuzzy skrev: Jeg restatte elv telleren regelmessig ca en gang i måneden. Fikk beskjed fra GS i Trondheim om at eneste løsning var ny rattstamme. Byttet batteri og feilen forsvant. Ikke sett hengelåsen i det heletatt i år. Anbefaler derfor først å resette telleren og bytte batteri.... Samme problem sjølv no og har byttet batteri men fekk feilkode igjen. Akkurat no starta ikkje bilen.. Korleis resatte du elv modulen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 14, 2020 Share Skrevet April 14, 2020 Det gjøres med dertil egnet diagnose tinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå