RobertiouZ Skrevet April 16, 2015 Skrevet April 16, 2015 Hei, Er borti en e46 323i med røket registerkjede. Noen her som vet om ventilene på disse motorne knuser nedi stemplene når registerkjedet ryker? Eller er det god nok plass mellom stempel og ventil til at de ikke kan ta i hverandre? Spørsmålet er vel egentlig om jeg trygt kun kan bytte registerkjede eller om jeg bør åpne toppen å se på ventiler og stempler også. Setter meget stor pris på svar!
kjølen Skrevet April 16, 2015 Skrevet April 16, 2015 Har registerkjedet ,,ryki i to,, så er det garantert ventilhavari.Styr unna dette
RobertiouZ Skrevet April 16, 2015 Forfatter Skrevet April 16, 2015 Å dette er du sikker på? Trodde ikke at dette var tilfelle på "nyere" motorer.. Spesielt ikke når det er såpass lav kompresjon. Kan nok ikke bare styre unna.. Er på en bil jeg har solgt. Og nå ønsker kjøper forståelig nok å heve kjøpet.
MrBrum Skrevet April 16, 2015 Skrevet April 16, 2015 Har registerkjedet ,,ryki i to,, så er det garantert ventilhavari.Styr unna dette 1+ Er nok dessverre slik. Det er på gamle motorer at det kunne gå bra på noen. Og da snakker vi gamle. Skjedde dette på høyt turtall, vet du noe om det?
R4F431 RAFAEL Skrevet April 16, 2015 Skrevet April 16, 2015 skjer nok garantert på en rekke sekser. men 1,8 trur eg det er relativt trygt.
RobertiouZ Skrevet April 16, 2015 Forfatter Skrevet April 16, 2015 1+ Er nok dessverre slik. Det er på gamle motorer at det kunne gå bra på noen. Og da snakker vi gamle. Skjedde dette på høyt turtall, vet du noe om det? Skjedde visstnok på 1500-1800 o/min..
Djwik Skrevet April 16, 2015 Skrevet April 16, 2015 trur jeg ville rivd av toppen og sjekka for sikkerhets skyldenten har det gått bra eller dårliger bare bort kasta tid å penger å bytte kjede på den om stemplene har banka ventilene inn i godset på toppen alternativet er å bare bytte motormen du kan jo ikke garantere levetidmen register kjede har jo ingen fast bytte intervall som regreimer har
RobertiouZ Skrevet April 16, 2015 Forfatter Skrevet April 16, 2015 Ok, takk for svar! Er vel best å åpne og sjekke før jeg gjør noe mer, ja.
Kvasi Skrevet April 16, 2015 Skrevet April 16, 2015 Sett skralla på veiva og dra den forsiktig rundt, butter det så er det stempler mot ventiler og på tide å nøkke av toppen.
RobertiouZ Skrevet April 16, 2015 Forfatter Skrevet April 16, 2015 Så man kan høre det ved å vri rundt veiven?
Morty999 Skrevet April 17, 2015 Skrevet April 17, 2015 det er garantert stuka.. så ikke noe å tenke på. riv av topp og få i nye ventiler event ny topp å klask på
glue Skrevet April 17, 2015 Skrevet April 17, 2015 (endret) 10,5:1 i kompresjon er i mine øyne ganske høyt til å være standard motor. firerne fra e36 har vel 8.5 som de fleste turbomotorer, det er lavt. Dette er en interference motor og det er SVÆRT lite sannsynlig at dette har gått bra. Hvilken km skjedde dette på? Endret April 19, 2015 av glue
Morty999 Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 komp har sjeldent noe å si på antall sylindre da men.. stig. reagerte på dette 1
glue Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 komp har sjeldent noe å si på antall sylindre da men.. stemmer det beklager elendig formulering, snakket om m40 som sitter i e36. så ikke at du hadde e46.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå