Gå til innhold

M52b25 - Røket registerkjede, ødelagte ventiler? Eller ikke?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er borti en e46 323i med røket registerkjede. Noen her som vet om ventilene på disse motorne knuser nedi stemplene når registerkjedet ryker? Eller er det god nok plass mellom stempel og ventil til at de ikke kan ta i hverandre?

Spørsmålet er vel egentlig om jeg trygt kun kan bytte registerkjede eller om jeg bør åpne toppen å se på ventiler og stempler også.

Setter meget stor pris på svar! :-)

Skrevet

Å dette er du sikker på? Trodde ikke at dette var tilfelle på "nyere" motorer.. Spesielt ikke når det er såpass lav kompresjon.

Kan nok ikke bare styre unna.. Er på en bil jeg har solgt. Og nå ønsker kjøper forståelig nok å heve kjøpet.

Skrevet

Har registerkjedet ,,ryki i to,, så er det garantert ventilhavari.Styr unna dette

 

1+

 

Er nok dessverre slik. Det er på gamle motorer at det kunne gå bra på noen. Og da snakker vi gamle.

 

Skjedde dette på høyt turtall, vet du noe om det?

Skrevet

1+

 

Er nok dessverre slik. Det er på gamle motorer at det kunne gå bra på noen. Og da snakker vi gamle.

 

Skjedde dette på høyt turtall, vet du noe om det?

Skjedde visstnok på 1500-1800 o/min..

Skrevet

trur jeg ville rivd av toppen og sjekka for sikkerhets skyld
enten har det gått bra eller dårlig
er bare bort kasta tid å penger å bytte kjede på den om stemplene har banka ventilene inn i godset på toppen

 

alternativet er å bare bytte motor
men du kan jo ikke garantere levetid
men register kjede har jo ingen fast bytte intervall som regreimer har
 

Skrevet (endret)

10,5:1 i kompresjon er i mine øyne ganske høyt til å være standard motor. firerne fra e36 har vel 8.5 som de fleste turbomotorer, det er lavt. 

Dette er en interference motor og det er SVÆRT lite sannsynlig at dette har gått bra.

Hvilken km skjedde dette på?

Endret av glue
Skrevet

komp har sjeldent noe å si på antall sylindre da men..

stemmer det :stupid:

beklager elendig formulering, snakket om m40 som sitter i e36. så ikke at du hadde e46.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...