laffe Skrevet April 18, 2015 Share Skrevet April 18, 2015 Hei, Som overskriften røper sliter jeg med åpning av selve bakruta på bilen min. Ingen reaksjon når jeg trykker på åpningsknappen. Har ingen andre tegn på kabelbrudd (alle lys virker, radio er ok) så antar at det mest sannsynlig er selve bryteren som er problemet. Men ut i fra hva jeg kan se er det vanskelig å bytte bryteren uten at vinduet står åpent. Noen som har vært bort i samme problemet og fått bytta bryteren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tore_tj Skrevet April 18, 2015 Share Skrevet April 18, 2015 Jeg lagde meg et verktøy for å åpne luka manuelt.. man kan bruke noe på størrelse med et middels flatskrujern på venstre side av låsen til glasset der det er en manuell åpning.. klarer akkurat å bøye dekslet på innsida av luka nok ned.. Alternativt så kan luka åpnes med software hvis det ikke er kabelbrudd. Evt plukk av toppen på bryteten og se om du klarer å kortslutte den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet April 18, 2015 Share Skrevet April 18, 2015 (endret) Kortslutt ledningen dens til jord. Da får du i samme seanse sjekket om feilen er utløser eller bryter/kabelbrudd. Søk på "e61 boot glass" på YouTube Endret April 18, 2015 av johanngj Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet April 21, 2015 Forfatter Share Skrevet April 21, 2015 Takk for tips. Ser ut som jeg får prøve på det videon viser først, om det ikke går for alternativene vurderes:) Skal oppdatere hvordan evt. gikk, men antar det ikke blir gjort før det blir litt varmere i været:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Oktober 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2016 Hei. Tar opp denne tråden. Ble aldri så jeg gidda å bytte bryteren selv. Satte derimot bilen på verksted for å bytte bryteren. De fikk åpna bakruta med diagnose og bytta bryteren. Men selv med ny bryter virker ikke bakluka. Verkstedet konstanterte derfor med at det må være kabelbrudd selv om de fikk åpnet bakruten via data. Jeg klarer ikke få det til henge på greip, selv om de påstod at det kunne være teknisk mulig at det er slik. Noen som har noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 29, 2016 Share Skrevet Oktober 29, 2016 Det er så ekstremt sannsynlig og vanlig på e61 med ledningsbrudd i bakluke at det er ingen grunn til å ikke tro på verkstedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Oktober 31, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2016 Sitér Nei, stussa bare litt på at det faktisk gikk an å åpne via data. Men er vel kanskje slik at signalet fra bryteren på bakruta går i en loop opp fra bakruta og opp i taket og tilbake, og at bruddet er på kabelen fra ruta og opp. Elektronikk er ikke min sterke side så synes det var verdt å sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Oktober 31, 2016 Share Skrevet Oktober 31, 2016 Da jeg hadde brudd i bakluka kunne jeg IKKE åpne glasset via diagnose. Jeg kunne derimot gjøre det da jeg ikke hadde brudd, men kun selve bryteren var gåen. Men som flere andre sier: dette ledningsnettet kan du like gjerne bytte først som sist. Søk på sencom, og bestill det største settet deres for e61! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet November 1, 2016 Share Skrevet November 1, 2016 23 timer siden, laffe skrev: Nei, stussa bare litt på at det faktisk gikk an å åpne via data. Men er vel kanskje slik at signalet fra bryteren på bakruta går i en loop opp fra bakruta og opp i taket og tilbake, og at bruddet er på kabelen fra ruta og opp. Elektronikk er ikke min sterke side så synes det var verdt å sjekke. Åpneren sitter i glassdelen og sender et signal til styreenheten som igjen sender signal til låsen som sitter i metalldelen av luken. Pga. dette kan man åpne luken med diagnose selv om bryteren ikke virker eller det er ledningsbrudd til bryteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet November 3, 2016 Forfatter Share Skrevet November 3, 2016 Takk for svar, da fikk jeg den oppklaringen jeg trengte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå