Gå til innhold

Merkelig overgang F31

Andycam
 Share

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har akkurat kjøpt en nyere F31. Han reagerer på en overgang på C-stolpen der det er en rar overgang på vinduskanten.
Han ba meg se på det og ganske riktig. Det ser litt snodig ut:

post-42278-0-12578200-1429633254_thumb.j

Han har vært hos forhandler som mener dette skal være slik! Det viser ikke på bildet, men hullet er så stort at jeg kan stikke fingeren inn der.
For oss ser det ut som om den listen skulle vært 2-3 CM lenger og være innenfor den horisontale listen. Dette er likt på begge sider og da
han var oppe hos forhandler for å "klage", så pekte de på en F31 som sto rett bortenfor og der var det selvfølgelig likt. Da skal det jo være slik....eller? :)

Noen som har sett dette før og evt kan bekrefte/avkrefte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som BMW mek skriver så virker det neste som den har krympet eller er feil fabrikert, ser veldig merkelig ut. Den firkanten bør jo være under topplist på dør og ikke synlig.

Nå vil mye vann renne ned og bli liggende nede ved dørstolpen. Det vil ikke komme vann i kupeen da den blir stoppen med indre pakning men likevel, ser veldig merkelig ut. Har ikke sett det slik før 

Er ikke slik her f.eks

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/BMW_320d_Touring_(F31)_%E2%80%93_Heckansicht,_11._Februar_2013,_D%C3%BCsseldorf.jpg 

Endret av FJPopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Han klaget hos forhandler bare for å oppleve at forhandler pekte på en F31 som sto parkert rett bortenfor hvor dette var helt likt.

Men på bildet der ser det helt ut som forventet og har ikke denne glippen. Skulle gjerne hørt fra andre F31-eiere her som har eller ikke har dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Har en F31 jeg og, har også tidligere undret meg over denne merkelige "patenten", jeg kan stikke lillefingeren inn under den knotten i bunnen av listen, prøvde å trekke listen nedover, men vil bare ned 1/3 av det den må for å kunne få knotten under den horisontale listen, egentlig helt identisk som på bildet til trådstarter, mest trolig krymping ja :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kompis fikk dette fikset dette på garanti til slutt. Da så det normalt ut etterpå.

Nå har det begynnt å komme en åpning igjen, så ikke helt "vanntett" patent det der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hadde service på bilen i utlandet for et par uker siden og fikk dem til å se på gummilistene.
De var enig i at det ikke så riktig ut og skulle kikke litt på det.
Når jeg hentet bilen, så hadde de fikset det gratis :)
De hadde tatt av listen og strekt den tilbake på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...