Desko-K Skrevet April 24, 2015 Share Skrevet April 24, 2015 Hadde nettopp bilen gjennom EU (e39 '97), og fikk kun en feil: 1.1.5 Varsellampe lyser konstant Det er den røde lampen med utropstegn. De fant ikke noe annet, bremsevæske, klosser, og alt det andre skulle være i orden. Hva kan feilen være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 24, 2015 Share Skrevet April 24, 2015 Håndbrekk sensor som er feil justert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet April 24, 2015 Forfatter Share Skrevet April 24, 2015 Er ikke håndbrekk-lampen men den andre (bremsevæskenivå for lavt, ifølge håndboken). Selvom NAF mente bremsevæske var ok... Merker også at bilen er mye svakere på bremsen etter at den begynte å lyse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet April 26, 2015 Forfatter Share Skrevet April 26, 2015 Noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 26, 2015 Share Skrevet April 26, 2015 Nivåsensor for bremsevæske? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet April 30, 2015 Forfatter Share Skrevet April 30, 2015 Er den vanskelig å sjekke/bytte? Jeg har sett nærmere i boka, og lampen betyr visst bremsehydraulik/bremsebelegg. Så jeg tenkte klossene var beste sted å starte - kanskje jeg bare har en dårlig sensor? Er det noen her som kan bekrefte at eldre e39'er kun har rød varsellampe for klosser? (søkt gjennom en haug bmw-tråder, og mange nevner gule lamper og ekstra beskjeder som "check brake linings" etc) - jeg bare et rødt utropstegn. Har noen hatt dette problemet på sin e39? Skal bytte skiver, klosser og sensorer og prøve å restarte lampen. Hvis det ikke fungerer, må jeg ha diagnose? Kan det være bremsekraftforsterker eller ABS? MEner å huske at ABS har egne lamper... Håper noen har tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 Er veldig sikker på at klosse varsel er gult, og det skal forsvinne selv. Egentlig er det slik at alle gule lamper er ikke kritisk og forsvinner av seg selv , når feilen er rettet. Har du sett i instruksjonsboken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet April 30, 2015 Forfatter Share Skrevet April 30, 2015 GJeldet dette de eldre e39'ene også? I følge min bok er den røde ((!)) lampen bremsebelægg, altså klosser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 Nå ble jeg usikker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 6, 2015 Share Skrevet Mai 6, 2015 Jeg også fikk en sånn lampe på min for noen år siden, kom også opp melding om "Check brake linings" eller noe sånt i speedometeret. Pedalen ble også merkbart mykere og føltes helt rar.Det var bremseklossene som var utslitt. Sjekk sensorene du, høyre bak og venstre forran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet Juni 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2015 Siden min er '97 er det kun rød lampe med utropstegn for bremseklosser, ikke noe "check brake linings" eller gule lamper. Evt betyr det bremsehydraulik. Fikk utsatt frist, har prøvd å bytte kun sensor uten at det hjalp. Skal gjøre det ordentlig til helgen, dvs bytte klossene (sensorer er nye). Dersom lampen lyser etter dette kan jeg vel utelukke klosser, men hvor feilsøker jeg da? Boken sier "bremsehydraulik"... har det noen effekt om jeg skifter ut bremsevæsken? Vet det er bra å gjøre med jevne mellomrom, men har vel ingen effekt på varsellampen? Bremsevæskenivå er toppet, men kan det være at sensor i tanken er dårlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 17, 2015 Share Skrevet Juni 17, 2015 Jeg opplevde svært myk og ekkel pedal når jeg fikk varsel om og sjekke bremseklosser.Trodde jeg hadde lekkasje eller noe, men det var tydeligvis sånn det blir når lampen lyser..Kunne trykke pedalen ganske langt inn i forhold til før lampen lyste.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet Juni 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2015 Hvordan gikk det når du byttet klosser, ble det bra da? Ikke noe mer enn det? Hadde vært jævli digg om det var alt så er EU-godkjenning i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet Juni 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2015 Da har jeg byttet alle kloser (med slitasjevarsler), bremsevæske + luftet bremser... Bremser fungerer bra, men lampe lyser ennå (!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 Må vel kanskje slettes, selv om det sies at det ikke skal være nødvendig..Vis du søker på google så finner du nok en del om dette, har sett alt fra, "hold på bremsa og slå på tenninga i 30 sek" til at man må gjøre det med diagnose, eller at den slukker selv.Med meg var den borte når jeg slo på tenninga etter bytte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå