Gå til innhold

E46- ujevn tomgang og sporadisk oljelampe

madskott
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har søkt litt rundt på forumet her men finner ikke noen som har helt det samme problemet som jeg har med min.

bilen min er en 320 e46, har byttet veivhusvent, alle slanger, byttet olje/filter for ikke så lenge siden, men etter at bilen har blitt kjørt en tur så den er god og varm og jeg kommer hjem å stopper den, men er kanskje ute igjen en tur da kvarter etterpå kan bilen gå veldig ujevnt på tomgang. går å jager og oljelampe kommer på å lyser i sånn 10sek. sjekka olja og den er fin og det er nok olje på den. det hende en gang i blandt, at den ikke vil gå på tomgang. men hvis jeg da starter den med å gi bra med gass å holde den på litt turtall en liten stund kommer den seg og da bare går den å jager som vanlig.

noen som har vært bort i noe lignende, som kanskje kan fortelle meg hva hvertfall kan begynne å sjekke? :)

takker for alle svar!

-Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bytta olje og filter hadde du på tenninga?

Følern i bunnpanna pleier å brenne seg om tenninga er på ved oljeskift. Lampa vil da komme sporadisk rett etter du har starta motoren. skal ikke si dette sikkert, men er nok ikke farlig. Har samma lampe selv. Til litt under max hos meg.

Det med tomgangen må nok andre svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, er det dyre saken den følern?

nå har bilen forandrett seg litt. nå etter den er kjørt god og varm så drar den plutselig veldig dårlig, blir en helt annen lyd i bilen og rister ved 2000omdr. denne feilen kan vare 5min gå bort i noen minutter så komme tilbake. dette går da ikke bort før bilen har stått til den er helt kald igjen. har nå funnet noen her på forumet som virka om  hadde samme problem som det ble foreslått at det var lambdasonde/sensor, men er det mulig at bilen kan begynne å oppføre seg så rart pga av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt eksos lekk, og fikk høre her at det kan gjøre at lambda' kan tulle noe veldig og at det kan gjøre at bilen går i all slags mulig nødmoduser, stemmer dette?

Endret av madskott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt eksos lekk, og fikk høre her at det kan gjøre at lambda' kan tulle noe veldig og at det kan gjøre at bilen går i all slags mulig nødmoduser, stemmer dette?

Dette stemmer.

Kan være tomgangsregulatoren din som gjør at den "jager".

Sjekk falsk luft rundt omkring. Sjekk blindpluggen på innsuget mot torpedoveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...