Gå til innhold

525 TDS - Går dårlig!


aanung
 Share

Anbefalte innlegg

Hei bimmersfolket!
Jeg har en 525 E39 turbo diesel som rett og slett går ræva, må gire ned til 2'dre gir der en 320 E46 turbo diesel klarer 4'dje gir, er det noen som har noen formeninger om hva som kan være galt? Dyser? I hjel kjørt? Luftfilter? Dieselfilter? 
 

Når man bruker evry-mode så går den relativt bra, men ikke ellers.

Er spesielt i motbakker den går meget dårlig. 

Slenger med et bilde av bilen i samme slengen.

post-75887-0-08186200-1430750454_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammyen, du skal ha applaus for din innsats for å hjelpe. Men du må slutte med å "si noe bare for å si det". Du sender gjentatte ganger intetanende karer på jakt etter problemer som ikke finnes, eller er svært usannsynlige på grensen til teknisk umulige. Dette er ikke vondt ment, men føler at etter x antall ganger må noen si ifra. 

 

TS: Er bilen manuell? Om du prøver å kjøre på like lave turtall som nyere biler med VNT turbo så kan du glemme det. Om den fortsatt går dårligere enn den skal bør du ta en titt i dieseltråden, og lese deg litt opp der. Det gir ikke mening at vi alle skal gjette om det er ditt eller datt, uten noe å gå på. MAF er en gjenganger på disse, det samme er dårlig og eller feiljustert pumpe. 

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ka du meiner og kan sei ærlig at det er ein del innlegg som eg burde ikkje ha svart på, men når eg ser at ein kar trenger hjelp har hatt tråden oppe i ein god stund (ikkje som denne) så føler eg for å skyte ut idéer og få tråden opp igjen til toppen. Der eg håper å finne meir erfarne som vil rette på meg eller komme med forslag.
Tar meg ein oppvask :)

Er det MAF så er eit typisk symptom ujevnt turtall.
Anbefaler fortsatt ein diagnose før delebytte.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo vere den mister ladetrykket før motoren. Hadde enn 320d den gikk dårligt, då var de turbo slange som var sprengt. Etter eg fiksa den så gikk den som ei kule igjen :-) de kan jo ver der hull i intercooler eller slanger så den plåser alt ladetrykk ut i fri luft.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...