Gå til innhold

Bmw E60 eller E92?

Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Nå er det på tide med Nytt prosjekt å Nyere bil. Men har litt problemer med å bli enig med meg selv. Kjører til daglig nå en Bmw e39 å er Drit fornøyd, Beste bilen jeg har hatt. Så er spørsmålet om jeg skal Holde meg på 5-serie eller gå over til 3-serie, da jeg har hørt at e60'n har mye problemer i forhold til hva e92'n har, stemmer dette? Noen som har noen innspill som kan hjelpe meg med hva man skal gå for :D

Takker på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke finne noen andre problemer med E60 enn hva denne siden sier: http://www.bimmershops.com/e60-5-series-common-problems

Allt i allt, så kommer det ann på hvordan bilen er vedlikeholdt og hvordan eieren kjørte den som bestemmer hvilke ting som må skiftest snarere enn andre.

Men ville ha holdt meg vekke ifra N54 motoren, hørt mange skrekk historier fra biler med den i.

E92 har vel enda fabrikkgarantien, eneste med den modellen er at den er i ett voldsomm prisfall stadium som bruktbil nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

525d LCI med N57-TUD30 er skuddsikker når det kommer til motoren. Utenom det så er det jo alt ekstraustyr som kan feile. Jeg har alt i min, og sålangt på 6 år har kun comfort access i ene bakdøra mi streika, 2 lapper ferdig montert og lakkert på merkeveksted, utenom det har all elektronik vært helt i orden. Såvidt jeg vet også er det kun bytta styrestag foran på begge sider, og bremser. Kjørt snart 130.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

525d LCI med N57-TUD30 er skuddsikker når det kommer til motoren. [...]

Unik bil i så fall. E60/E61 525d LCI ble ikke levert med N57, men M57N2D30. E92 325d fikk forøvrig N57D30 fra og med 03/2010, før dette M57N2D30.

Når det gjelder valg av bil, ville jeg først sett på hvor i livet man befinner seg og hva slags behov man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unik bil i så fall. E60/E61 525d LCI ble ikke levert med N57, men M57N2D30. E92 325d fikk forøvrig N57D30 fra og med 03/2010, før dette M57N2D30.

Når det gjelder valg av bil, ville jeg først sett på hvor i livet man befinner seg og hva slags behov man har.

Da er mekonomen misvisende, står N57 der, men hos rubmw.ru der man sjekker VIN, står det M57/T2. Så går utifra at jeg har M57N2D30 isteden, men den motoren er vel fortsatt ganske så skuddsikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...