Gå til innhold

E90 200.000 service


espmid
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som vet hva dennne servicen koster?

Har en venn med en e90 320d, som ikke helt klarer å ta vare på den. Han har nå kjørt 20.000 over servicen.

Jeg må bare spørre her, jeg elsker bmw og har vondt av å se denne bilen forfalle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har ingen faste kilometer for service, eller de har det, men som oftest klarer man aldri å oppnå de kilometer uansett.

Så for at man skal se hva det koster, så må man sjekke i idrive, eller instrumentpanelet. Der sier bilen om hva som skal gjøres.

 

Men vi kan jo så klart forstå at oljeskift skal den ha uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er det noen som vet hva dennne servicen koster?

Har en venn med en e90 320d, som ikke helt klarer å ta vare på den. Han har nå kjørt 20.000 over servicen.

Jeg må bare spørre her, jeg elsker bmw og har vondt av å se denne bilen forfalle.

Da vil jeg spørre om han kameraten din er idiot? Eller du kan jo spør om han har lyst på ett turbohavari som lett koster over 20 lapper. Disse motorene har ruskent rykte nok ifra før til at man skal gi faen i vedlikehold også. Håper virkelig motoren raser for de som med vilje ikke gidder å vedlikeholde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesielle ting man bør bytte eller ta service på når bilen begynner å ha gått langt?

Da tenker jeg på ting utenom de standard servicetingene som olje, oljefilter, luftfilter, microfilter og bremsevæske.

Girolje? Servoolje? Kjølevæske? Andre ting?

Jeg har en 2008 318D med n47-motoren som snart har gått 140 000. Jeg har lyst til å ta godt vare på den så hvis det er noe jeg kan gjøre for å forlenge kevetiden til motor, turbo eller andre ting tar jeg gjerne imot tips.

Hvor bør jeg forresten kjøpe servoolje og kjølevøske?

Er den røde kjølevæska fra biltema riktig type? Eller ble man bruke noe "skikkelig"?

F.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge væsken er godkjent av BMW er det bare og bruke. (Hvis du holder eg innenfor service-interval)

På service i tillegg til det du nevner så bør man sjekke bremseklossen og bremseskiver for slitasje.

Og sjekke understell for slitasje ( slakk ) og støtdempere for lekkasje.

Bremserør for rust og bremseslanger for sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...