BimmerFan! Skrevet Mai 26, 2015 Share Skrevet Mai 26, 2015 FJPopp:Jeg er ikke bilteknisk kyndig i det hele tatt, men har min F10 520D fordelingskasse den og? Det er en bakhjulsdrevet bil. Har liknende symptomer med min F10 bare lyden kommer bakfra. Hva kan det være, om min bil ikke har fordelingskasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 27, 2015 Share Skrevet Mai 27, 2015 FJPopp:Jeg er ikke bilteknisk kyndig i det hele tatt, men har min F10 520D fordelingskasse den og? Det er en bakhjulsdrevet bil. Har liknende symptomer med min F10 bare lyden kommer bakfra. Hva kan det være, om min bil ikke har fordelingskasse? Altså fordelingskasse har du bare med xDrive (4hjulsdrift). Har du vanlig bakhjuls så er det bare en standard åpen diff bak som jeg har på min E91. Det er lett å spekulere men F1X er kjent for å lett bli slitt på bakre hjuloppheng iflg Dekra rapporter. Om det er foring, hjulstilling, hjullager eller lavt oljenivå på diff vet jeg ikke. Lekker det av diffen bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mai 27, 2015 Share Skrevet Mai 27, 2015 Hei. Tusen takk for svar! Virker som du har god peiling på BMW. Vet ikke om det lekker av diffen bak, skal sjekke det ut når bilen kommer fra skadesenteret. Ba dem sjekke det ut, samt turboen engang til. Ba dem også sjekke ut diverse irriterende ulyder fra interiøret, men er rimelig sikker på at de kommer til å si at det ikke er noe feil med bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 27, 2015 Share Skrevet Mai 27, 2015 Det er flere her som har mer peiling også. Velkommen på bimmers. Satser på de finner ut av ulydene på bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mai 27, 2015 Share Skrevet Mai 27, 2015 Tusen takk! får håpe de gjør det. Det er egentlig litt synd at en såpass ny bil skal ha slike irriterende feil .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neffets Skrevet Mai 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2015 Da er x5 hos Bavaria i skrivende stund. En runde på parkeringen med mekanikeren var nok, han var ikke i tvil. Fordelingskassen som gjør at bilen lugger og vibrerer ved sving. Skal nå bytte olje og nullstilles. Men ingen garanti for at dette ville hjelpe, og om det hjalp nå så kunne det allikevel komme igjen etter en tid. Da var bytte av kassen neste alternativ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 29, 2015 Share Skrevet Mai 29, 2015 Spesielt om at mener det er olje, for jeg vil anta at problemet kom plutselig og ikke snikende? Og din bil er kanskje ikke gått over 200kkm? Da er FJPopp sitt tips kanskje 200% bedre, om ikke mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neffets Skrevet Mai 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2015 Forstod det slik at dette var det som ble gjort først ved et slikt problem. Regner med di tar en kontroll på fordelingskassen når di først holder på. Dette kunne løse problemet, men det kunne også komme igjen. Problemet kom plutselig ja, og bilen er gått 87k. Og ja det er vel påfallende at de mener bytte av olje og nullstilling skal fikse et problem som i utgangspunktet ikke burde oppstå på den km standen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 29, 2015 Share Skrevet Mai 29, 2015 Korrekt til ditt andre avsnitt. Høres veldig rart ut. Men om de tar en sjekk eller ikke vet jeg ikke om man skal stole på. Det er mange som har opplevd mye rart på mange verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neffets Skrevet Mai 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2015 Vel, da har jeg kjørt bilen noen timer hjem fra Bavaria. Problemet med vibrasjon og forstyrrelser er borte. Ble altså byttet olje og nullstilt fordelingkasse. Ble fortalt at det kunne gå opp mot 1000 km før alt var som det skulle,men det er altså borte allerede nå. Om dette er en midlertidig løsning eller ikke vil tiden vise. Uvanlig å få problem så tidlig, men Bavaria mente det kom an på hvordan 4 hjulstrekken har blitt brukt/misbrukt i bilens levetid.. Ble i tillegg funnet feilmelding på spjeld som det var treghet i. Ville ha bilen inn på ny, der de ville ta av innsug å prøve å lyse inn for å se om det var koks som fikk spjeld til å feilmelde.. Noen som vet hva som gjøres her? Rengjøring? Eller er det noe ekstraordinært som gjør at det kokser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mai 25, 2016 Share Skrevet Mai 25, 2016 (endret) Har samme problem som du beskriver på min 05 X3, skal bytte olje på fordelingskasse jeg også men er usikker på hvilken type olje, Weng her i Halden var usikker og fant ikke fordelingskassa i oljelisten til Castrol........EDIT, Ser nå at denne tråden kanskje var litt vel gammel Endret Mai 25, 2016 av Tom K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå