Gå til innhold

Servicetur til nord tyskland, lønner det seg i disse dager?

dragmore
 Share

Anbefalte innlegg

hei! Lurer på å ta en svipptur ned til under grensa og gjøre endel på min E60 2004 modell slik at den er kjørenes endel år til.

men med tanke på dagens eurokurs, lønner det seg? (jeg bor i kristiansand)

Noen som har noen greie verksted i nord tyskland ?

mvh Thor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en god del tråder her inne om tips til verksted, men det mest vanlige er Albert Bauer i Flensburg.

Om det lønner seg kommer litt an på hva du gjør, og hvordan du regner på det. Om du tar med alt av reiseutgifter, tapt arbeidsinntekt og alt mulig rart, så vil du i det beste fall gå i null. Om du tar det som en tur for moro skyld, samt for å handle litt i Tyskland så vil det lønne seg etter min mening.

Eurokursen er faktisk ikke så aller verst for tiden, selv om den naturligvis kunne vært lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det lønner seg, iallfall når du bor i Kristiansand. Mine foreldre dro ned dit med sin 2007 E60 520d, Bavaria skulle ha 14000 for en storservice mens Alber Bauer skulle ha 7500 for samme servicen. Så med ferge, hotell, drivstoff og handling så gikk de ca i null. Også får du en helt utrolig god service hos Alber Bauer, en helt annen kundeopplevelse enn på Bavaria.

Jeg ser min 21 år gamle 520 som gikk i Kristiansand før har flere stempler i boka ifra Albert Bauer, kanskje det er derfor bilen stadig virker og kjører som den skulle vært ny :)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått tilbud på Power Kit til F11en og da var Bauer en del rimeligere enn BMW i Hamburg. Så det kan virke som at det er en fordel å styre unna de største byene prismessig. Det er jo ikke lange turen fra feks Hirtshals til Flensburg. Da kan man blåse ut litt sot samtidig :) En god tur på Autobahn gjør motoren merkbart kvikkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...