Gå til innhold

Garanti på originale bremseskiver?

kjekk82
 Share

Anbefalte innlegg

Hei godt folk..

Jeg har en 12 mod 525D F11 med 44k på telleren, og siste stunden har det kommet mer og mer vibrasjon ved oppbremsing, så jeg antok kast i skivene fremme.. Tok bilen inn til det lokale autoriserte Bmw verkstedet i Ålesund hvor de konstaterte det jeg trodde, att det var kast i skivene. Tenkte dette må da være garantisak, for skivene bør da vell holde lenger enn sådan? Men der tok jeg skammelig feil. Fekk en kjapp mail noen timer senere att det desverre ikke er dekning for bytte av skiver i denne saken...

Grunnen er att siden skivene er kjørt "Så langt" så er de ikke uvanlig å skifte dei? Hva faen er det da? Synes det er elendig av Bmw Norge å ikke ta dette på sin egen kappe, da det er da ikke akkurat normalt å skifte skivene før klosser.

Så da til spørsmålet til dere her, er det noen som har vært borti lignende som har fått dekt nye skiver?

Ser rundtom att det er en kjennt sak med skiveproblemer, men da er bilene kjørt litt mindre og Bmw har tatt det på sin kappe.

Så om noen sliter med samme med km stand rundt 30-40k så vennligst skriv til meg enten her eller der. Spesiellt hyggelig om noen har fått dette dekt, for jeg syns som sagt det er elendig att jeg ikke skal få desse nye når skivene er gåen før klosser.

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med han over her, dersom dette skulle vært en garanti / reklamasjonssak skulle skivene vært skjeve fra starten av eller du burde tatt initiativ til og oppsøke BMW forhandler tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt håpløst, mkn har gått 56.000 og jeg har nå byttet foran og bak. Synes det er helt sinnsykt tidlig. Og nei var ikke noe snakk om å få noe dekt.

v70 vår, bytta skiver bak for første gang på 190.000 tusen, og den er også en 2012 modell. Skivene foran var tatt av tidligere eier engang. Han husket ikke helt når,men mente rundt 160.000 servicen.

Nei, er skikkelig skuffet over kvaliteten på f11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skive bytte første gang etter 190kkm! Da har man ikke bremset mye!

Det må jo være langkjøring på den Volvoen!

Det er uten tvil, på biler med automat som går mye i byen, å skifte skiver fra 50kkm og opptil 100kkm, foran. Bak et det nok mulig at man kan drøye til 100kkm eller litt til.

Ellers er det dumt at TS opplever skeive skiver, men jeg er ikke sikker på om det bør dekkes eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janei fekk ikke nye på garantien nei. Ganske skuffet egentlig over kvaliteten på skivene på denne når det da tydeligvis er blitt vanlig å skifte skiver på 40-50000. Sammenlignet med tidligere Bmw`ene jeg har hatt som jeg har kjørt det dobbelte før skiver har blitt skiftet er det da elendig.

Men men, er vell bare å brette opp armene å få skiftet dem selv :beer: .

Erfaringer med Zimmerman skiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte Zimmerman på min gamle E39 og de var akkurat likedan som Bosch sine.

eneste var at de var lakkert i senter, så de ikke ruster like fort.

Men i forhold til originale tenker jeg? Likså bra? Leser meg frem til kun godord om Zimmerman igrunn.. Også ikke minst er det halve prisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...