fuel2go Skrevet Mai 28, 2015 Skrevet Mai 28, 2015 Hei! Driver veldig og vurderer om jeg skal bytte ut min E92 320i med en E46 M3. Tenker meg en M3 i prisklassen rundt 250k, så blir nok en ombygd en. Men har noen spm. Hvordan er kostnadene på disse kontra en E92 320i? Holdbarhet, typiske dyre deler som kan ryke? Forsikring kontra E92 320i? Hva mener dere om en E46 M3 som er ombygd fra 318i karroseri?
R4F431 RAFAEL Skrevet Mai 28, 2015 Skrevet Mai 28, 2015 Hei! Driver veldig og vurderer om jeg skal bytte ut min E92 320i med en E46 M3. Tenker meg en M3 i prisklassen rundt 250k, så blir nok en ombygd en. Men har noen spm. Hvordan er kostnadene på disse kontra en E92 320i? Holdbarhet, typiske dyre deler som kan ryke? Forsikring kontra E92 320i? Hva mener dere om en E46 M3 som er ombygd fra 318i karroseri? Dekka dine
Fidelio Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Hei! Driver veldig og vurderer om jeg skal bytte ut min E92 320i med en E46 M3. Tenker meg en M3 i prisklassen rundt 250k, så blir nok en ombygd en. Men har noen spm. Hvordan er kostnadene på disse kontra en E92 320i? Holdbarhet, typiske dyre deler som kan ryke? Forsikring kontra E92 320i? Hva mener dere om en E46 M3 som er ombygd fra 318i karroseri? Clutch og dekk, skift olje ofte så er dem stabile som bare det Du har ikke M3 om den er ombygd, du har en 318 som er godkjent ombygd med deler fra en M3 Peak og quandt1960 reagerte på dette 2
fuel2go Skrevet Mai 29, 2015 Forfatter Skrevet Mai 29, 2015 Clutch og dekk, skift olje ofte så er dem stabile som bare det Du har ikke M3 om den er ombygd, du har en 318 som er godkjent ombygd med deler fra en M3 Hehe, ja. Har hørt at dette er solide motorer. Skulle gjerne kjøpt Orginal M3, men disse blir litt for dyre. Vil nå kalle det "M3" så lenge det er ordentelig gjort og alle delene er på plass. Sett mye halveis gjort der omterent bare motor og nødvendige deler for godkjenning er satt på, det kan man vell ikke helt kalle M3 Fidelio reagerte på dette 1
toud1993 Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Jeg har selv hatt e46 M3. De er ikke så dyre i vedlikehold som folk vil ha det til. Kjøpte alt av deler på Bavaria, og prisene er omtrent som vanlige biler. Clutch fra GS koster ca 3000,- og byttes på en formidag. I tillegg er bilene omtrent skuddsikre og tåler mye juling!
quandt1960 Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Ville vært litt obs på traversoppheng til karosseriet bak hvis den er ombygd. På en ekte M3 er hele karosseriet litt annerledes og ikke likt. Det har blant annet mye mer sveiser og er generelt en del stivere enn et orginalt coupe karosseri. Du bør se om boltepunkter til travers bak er forsterket da disse er en svakhet spesielt på sedan.
Fidelio Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Ville vært litt obs på traversoppheng til karosseriet bak hvis den er ombygd. På en ekte M3 er hele karosseriet litt annerledes og ikke likt. Det har blant annet mye mer sveiser og er generelt en del stivere enn et orginalt coupe karosseri. Du bør se om boltepunkter til travers bak er forsterket da disse er en svakhet spesielt på sedan. Det er faktisk et viktig poeng det med travers. Festene mine gikk til helv.. Etter kompressor montering og banekjøring, og det er jo en 320. quandt1960 reagerte på dette 1
hsd Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 (endret) Traversopphenget til e36/e46 grunnes ikke motor, men regelrett elendig ingeniørarbeid. Det er underdimensjonert for alt over 320 (inkl M3). Er ikke sveisene som går, det er somregel trøtthetsbrudd i selve innfestningene. Derfor kjøper man plater og punktsveiser rundt slik at man får spredd kreftene utover isteden for å konsentrere alt rett rundt bolthulla. Endret Mai 29, 2015 av Håskjold
Kennethe34 Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Det er faktisk et viktig poeng det med travers. Festene mine gikk til helv.. Etter kompressor montering og banekjøring, og det er jo en 320.Det er like dårlig på M3..De fleste ombygde biler har fått sveist inn forsterkninger. Tror du vil ha lavere rep kostnader på en M3 kontra en 320 med N43 motor..
Fidelio Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Det er like dårlig på M3.. De fleste ombygde biler har fått sveist inn forsterkninger. Tror du vil ha lavere rep kostnader på en M3 kontra en 320 med N43 motor.. Kommer helt annen på det. Man kjører jo hardere med en M bmw enn standard bmw. Jeg har ikke fått inntrykk av at de fleste ombygde har sveist inn forsterkninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå