Bmwe61lci Skrevet Juni 6, 2015 Skrevet Juni 6, 2015 Unner dere ikke motoren deres kvalitets olje? Koster litt mer enn 1500kr hvis noe skjer Espen Aass reagerte på dette 1
Bæver Skrevet Juni 6, 2015 Forfatter Skrevet Juni 6, 2015 FK sine priser er veiledende. Mulig med rabatter.
bcRichard Skrevet Juni 6, 2015 Skrevet Juni 6, 2015 Dyr BMW skal man ha. Men kjip på service og olje skal man være.. CrZyWiz reagerte på dette 1
Otis Skrevet Juni 6, 2015 Skrevet Juni 6, 2015 Kvalitetsolje er det samme med likedan merking. LL04 er det samme, uansett hvilket merke det står på flaskene. Og uansett hvilken bil man har så handler det ikke om å være kjip om man tar service selv. Det er noe som heter å kaste perler for svin! Jeg anser meg som fornuftig da jeg ikke betaler for noe jeg ikke trenger... icemanM5 reagerte på dette 1
Bæver Skrevet Juni 6, 2015 Forfatter Skrevet Juni 6, 2015 Dette er typiske argumenter. Mange BMW-folk mener de må ha dyreste olje på bilene sine, men ta en sjekk folkens! selv biltema sin olje tilfredsstiller kravene! Og puttet man rundt i byen som folk flest er rimelig olje mer enn nok smøring for maskina. Kjører man racing er selvsagt kravene noe annet. Det samme er krav til dekk og slitedeler, man legger seg liksom på et høyere nivå bare fordi man har bmw og forhandlerne gnir seg i hendene. Er jo nesten slik at man må ha litt dyrere spylervæske bare fordi man har premiumbil. Da jeg fikk pris på 17000 på service, med gearolje, er det klart jeg vurderer alternativer. Enhetsprisen for luftfilterbytte var 2050 kr, men GS selger dette for 300kr.... For de av dere som sover bed om nettene bare fordi dere har betalt 1000kr ekstra for oljen, så værsågod, men det er kun snakk om å lure seg selv... icemanM5 reagerte på dette 1
Espen Aass Skrevet Juni 6, 2015 Skrevet Juni 6, 2015 Bæver, kjenner meg ikke igjen i det du beskriver? Selv så skrur jeg på mine biler. Det er en del av hobbyen! Og olje er olje hvis den dekker spesifikasjonene. Når det gjelder Biltema, så vet man ikke hvilke som er produsenten. Og det kan være en produsent i Cina for den saks skyld eller Castrol, Shell osv. Derfor kjøper jeg ikke olje fra Biltema. Jeg vil vite hvem som lager oljen. Trur det er få her inne på forumet som hiver ut penger bare for merkets skyld. Men kvalitet trur jeg folk er opptatt av og så pris. Feks. om et oljefilter passer på motoren, så er det ikke sikkert det tilfredstiller kravene. Derfor kjøper jeg alltid filter orginalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå