Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en 2009 E61 525 som jeg skal utføre service på. Bilen har gått 102.000km. Etter å ha forhørt meg om pris på dette har jeg kommet frem til at jeg vil gjøre mest mulig selv... Har dere erfaring med dette? Noen fallgruver jeg bør tenke på eller er det rett frem? Følgende planlegges å gjøre :

Bytte motorolje og filter, gearolje, dieselfilter, luftfilter, veivhusfilter, bremsevæske og pollenfilter.

Annet som bør utføres på denne km-stand?

Skrevet

Du kan bytte selvfølgelig hvis bilen har trillet langt men i utgangspunktet ville jeg fulgt BMW sin anbefaling.. Det er lett å kontaminere olje når man gjør det og jeg ville latt et verksted gjøre det og hot oil flushe det.

Skrevet

Du som bor i Trondheim, da drar du til Hanebo og Sortvik på Sluppen/bilbyen.

De selger Gulf Formula ULE med LL04 til 70,- per liter om du tar med en egnet beholder.

Jeg kjøpte meg en vanndunk fra Biltema til 29,90,- på 10 liter.

Skrevet

Du som bor i Trondheim, da drar du til Hanebo og Sortvik på Sluppen/bilbyen.

De selger Gulf Formula ULE med LL04 til 70,- per liter om du tar med en egnet beholder.

Jeg kjøpte meg en vanndunk fra Biltema til 29,90,- på 10 liter.

Husker du da hvilken viskositet det er på den Gulf olja? :)

Skrevet

Hehe. Billig og bra!

Er jo voldsomt å skal betale 1500 kr for castrol hvis den går like bra på olje til 500

Hva med felleskjøpets C3 5W-40? Står vitterlig Kvalitetsnivå BMW LL-04...

Skrevet

Snakket nettopp med Strandveien Auto her i Trondheim. Dvs BMW-forhandleren. De kunne bekrefte at Felleskjøpets C3 5W-40 er godkjent som BMW Longlifeolje!

Så da er det fuck off til Castrols mafiaprisede olje....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...