per_jac Skrevet Juni 8, 2015 Skrevet Juni 8, 2015 Hei! Har en e39 touring, 2001 mod 525ia (M54B25) med abs problemer. Det er jo i og for seg ikke noe nytt på e39, har nå byttet begge sensorer fremme og venstre bak samt abs modul. Får fortsatt opp abs og esp lys. Noen som har vært borti det samme, eller som vet hva som kan være galt? Mener å huske jeg fikk opp feilkode på hastighetssensor girkasse når jeg leste ut feilkoder. Trodde kanskje det var venstre abs sensor bak - men er det en egen sensor som sitter på girkassen, og kan den eventuellt gi utslag på abs/esp? Kan det være abs ring som er problemet? Vil høre her med dere forum guruer før jeg bytter flere deler. Takker så mye for alle innspill! Mvh Per Erik Sent from my iPhone using Tapatalk
Otis Skrevet Juni 8, 2015 Skrevet Juni 8, 2015 Det som kan være feil er da ringen på hjullager som ABS sensor leser av er ødelagt. Evt så har du brukt uoriginale ABS sensorer.
per_jac Skrevet Juni 8, 2015 Forfatter Skrevet Juni 8, 2015 Abs sensorene ble kjøpt av Meca ja. Pleier det å være problem med uorginale abs sensorer? Hva med abs ring, fås den løst, eller må jeg skifte hjullager/nav? Sent from my iPhone using Tapatalk
Trond H. Olsen Skrevet Juni 8, 2015 Skrevet Juni 8, 2015 E39 pleier å være kjip på uorginale sensorer ja. Når det er sagt så monterte jeg Bosch på min samboer sin E39, og det gikk bra. Hvem som lager de orginalt vet jeg dog ikke. ABS-ring er desverre integrert i hjullager, er en magnetring.
per_jac Skrevet Juni 8, 2015 Forfatter Skrevet Juni 8, 2015 Var en bosh sensor fra Meca også. Men ok, bestiller ny fra Bavaria og skifter den. Håper den er lettere å skifte nå, for sist satt den som et helvete[emoji19] Får finne pris og eventuellt bestille hjullager også. Noen som vet noe om hastighetsensor girkasse? Eller får jeg opp den feilkoden når det er feil på abs sensor/ring Sent from my iPhone using Tapatalk
per_jac Skrevet Juni 8, 2015 Forfatter Skrevet Juni 8, 2015 Kan jeg bruke uorginalt hjullager fra Meca/Mekonomen, eller er det fy fy det også? Sent from my iPhone using Tapatalk
rindegut Skrevet Juni 8, 2015 Skrevet Juni 8, 2015 abs sensor som styrer kassa er den som er høyre foran . v bak er speedometer
per_jac Skrevet Juni 8, 2015 Forfatter Skrevet Juni 8, 2015 Åja, det visste jeg ikke. Tenkte det var en egen hastighetssensor som satt på kassa jeg. I og med jeg allerede har bytta begge forran, venstre bak samt modulen, bestiller jeg hjullager bak og skifter det. I tilfelle det er abs ringen der som er gåen. Funker det ikke det får jeg bytte sensorene igjen men da til orginale. Sent from my iPhone using Tapatalk
per_jac Skrevet Juni 12, 2015 Forfatter Skrevet Juni 12, 2015 Update: Leste av feilkoder på bilen i går. 1; hastighetssensor venstre forran 2; hastighetssensor venstre bak Byttet begge. Prøvekjørte - ingen varsellys. Parkerte og bilen sto på tomgang - varsellys for esp og abs kom opp igjen. Fikk ikke lest av feilkoder da, men da jeg startet opp og kjørte hjem var lysene vekke. Parkerte og bilen sto på tomgang 2 min - varsellysene kom på igjen. Hva kan dette være? Nå er sensorene helt nye, og virker usansynlig at det er lagrene når feilkodene kommer når bilen stopper opp og står i ro? Noen som har noen innspill og eller erfaringer? Sent from my iPhone using Tapatalk
MrBrum Skrevet Juni 12, 2015 Skrevet Juni 12, 2015 Du er nok nødt til å få koblet på diagnose utstyr for å finne ut av dette er jeg redd. Det er nesten bedre at du bruker penger på å kjøpe diagnose utstyr istedenfor å bytte deler etter tro/mene metoden.
per_jac Skrevet Juni 12, 2015 Forfatter Skrevet Juni 12, 2015 Jeg formulerte meg nok litt feil i forrige post. Med "lesta av feilkoder" mener jeg altså å ta diagnose:) Tok diagnose på den i går, og fikk opp feilkode på hastighetssensor venstre fremme og bak. Skiftet begge, men problemet er der fortsatt. Merkelig varsellysene kommer opp etter jeg har parkert og bilen står på tomgang - og ikke når jeg kjører. Er derfor jeg er usikker på hva jeg skal gjøre nå.. Alle tips tas imot med åpne armer! Sent from my iPhone using Tapatalk
MrBrum Skrevet Juni 13, 2015 Skrevet Juni 13, 2015 (endret) Jeg formulerte meg nok litt feil i forrige post. Med "lesta av feilkoder" mener jeg altså å ta diagnose:) Tok diagnose på den i går, og fikk opp feilkode på hastighetssensor venstre fremme og bak. Skiftet begge, men problemet er der fortsatt. Merkelig varsellysene kommer opp etter jeg har parkert og bilen står på tomgang - og ikke når jeg kjører. Er derfor jeg er usikker på hva jeg skal gjøre nå.. Alle tips tas imot med åpne armer! Sent from my iPhone using Tapatalk Ny diagnose. Ettersom det lyser lamper, så har du feilkoder. Det går ikke an å skru bil i dag uten diagnose utstyr. Endret Juni 13, 2015 av MrBrum
Mariuse34 Skrevet Juni 12, 2016 Skrevet Juni 12, 2016 On 12.6.2015 at 20.16, per_jac skrev: Jeg formulerte meg nok litt feil i forrige post. Med "lesta av feilkoder" mener jeg altså å ta diagnose:) Tok diagnose på den i går, og fikk opp feilkode på hastighetssensor venstre fremme og bak. Skiftet begge, men problemet er der fortsatt. Merkelig varsellysene kommer opp etter jeg har parkert og bilen står på tomgang - og ikke når jeg kjører. Er derfor jeg er usikker på hva jeg skal gjøre nå.. Alle tips tas imot med åpne armer! Sent from my iPhone using Tapatalk Fant du noen gang ut av dette? har akkurat det samme problemet!
Mariuse34 Skrevet Juni 14, 2016 Skrevet Juni 14, 2016 Til oppdatering for andre forumister så er jeg kommet frem til at jeg må ta en diagnose på selve modulen, da det kan være behov for å lodde litt. Går inn til styreenheter.no mot slutten av uka!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå