Gå til innhold

Partikkelfilter og vegvesen

Mariuskv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! lurte på om noen her inne vet hva vegvesenet kommer til å si visst de merker eg ikke har partikkelfilter på min 530d? 

Eneste eg ska inn til de for er å godkjenne senk, men har rak eksos fra turbo og bak :) 

erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel heller lyden de kan reagere på rent umiddelbart, visstnok ikke så lett å sjekke om dpf er fjerna.

Visstnok? Det er bare å åpne øya, og se på eksosen det. 

525\530d har dette lett tilgjengelig for inspeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e6x med m57n har dpf veldig lett tilgjengelig. Derfor man ikke setter på rakrør, men kjøper  eks våre / TRF erstattere. Da er det en lyddemper istedetfor, og alle sensorer er påkoblet og aktive.

Å levere biler som åpenbart er modifisert er en uting, fordi brått går det ut felles mail i etaten, også blir dette noe de følger nøyere med på. Da ødelgger man for mange flere enn seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å levere biler som åpenbart er modifisert er en uting, fordi brått går det ut felles mail i etaten, også blir dette noe de følger nøyere med på. Da ødelgger man for mange flere enn seg selv.

Takk TRF-Racing for at du nevner det.

Det er derfor det blir værre og værre for oss som er litt "seriøse".

Dette blir litt som og banne i kirka, men enkelte i "gatebil-miljøet" har mye av skylden her desverre. 8-[

Selv bor jeg ved en av Drammens mest trafikerte veier, og det er ikke bare hyggelig og bli vekket på natta av en tulling på "fri-eksos" og stram wire. :grr:

Det eneste som er værre er Harley, for det tar så lang tid før de blir borte :whistle:

Og toget da..... ](*,)'

Endret av Espen A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet flere som fjerne innmatn i dpf. Da ser det fortsatt ut som dpf er der å så å si umuli å oppdage på eu kontroll, så lenge den e koda bort i tilleg så ikje lampa lyse. Består avgass test med glans å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg tok ut innmaten i min, sveiste rør i mellom på innsiden (slik du slipper den resonaslyden) sveiste den sammen igjen. Dette gjorde jeg også på katten. Avgass ble testet og den var godt innforbi på krava. For øverig map fra trf på den.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...