Gå til innhold

Gabz' daily E36 | Solgt!


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Er ikke det ganske åpenbart?

 

:applause:

 

Jeg innser at jeg var litt kryptisk. Det er litt internt, og litt ikke-internt. Gabzh og jeg tuller noen ganger ved å snakke.. som bondeknøl? Så jeg prøvde bare å gjøre han oppmerksom på at han sakte men sikkert mister by-norsken hans :roll: 

 

Men selvfølgelig bare en joke, ikke ta det vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfader for noen flotte bilder!

Hvordan får du sånn mørkere fading i kantene? dritkult

 

 

I Photoshop can du ta CMD - SHIFT - R (på mac, for pc: Filter > Lens Correction) da kommer du inn i en lens correction meny. Hvis du trykker "Custom" der, kan du stille på vignette. :)

 

Det er en av flere muligheter i Photshop, denne synes jeg er enklest med best resultat. Riktignok om du skal ha rund/oval vignetting. Gradient hvor den ene fargen er svart og den andre er satt til transparent er også en muliget, da kan du også leke deg litt mer og det blir som på bildene til Gabz.

 

Z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet, bruker Camera Raw (Photshop) hvis jeg skal småredigere mange bilder. Photoshop Lightroom har jeg bare installert på den stasjonære pcen. Vanlig Photosop holder i massevis for meg, vanligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får så mye positive overraskelser med disse bilene mine, altså  :stupid:

 

På torsdagen var jeg på vei til togstasjonen siden jeg skulle på reise og hadde dårlig tid. Kjørte ut av et kryss, og skulle skifte fra andre til tredje gir. Kom en liten "bomgir"-lyd og plutselig hadde jeg ikke noen gir og girspaken var helt løs. Hadde ikke tid til å ordne noe da, så trillet den inn på førte mulige plass og parkerte der, og dro på tur. Visste at dette var leddet mellom staget fra girspaken og staget til girkassen (eller hva man skal kalle det) som hadde splittet seg. Dette hadde skjedd én gang før, og da var det bare å ringe NAF, løfte opp bilen, klikke på plass og kjøre videre, så tok det ikke veldig tungt. Det har jeg jo fortalt om tidligere i tråden her.

 

Kom hjem i dag og dro tilbake til bilen. Ringte NAF og ba dem ta med bil med lasteplan. Fikk satt "festet" på bakhjula og løftet den opp for tilgang, la meg under og prøvde i evigheter med å få på plass staget. Neida, så lett skulle det ikke være. Lot NAF-mannen prøve også, hjalp ikke mye når han prøvde. Så jeg ga opp, lot han ta bilen opp på planet og fikk den kjørt til verksted. Så da får jeg se på mandag hva dette ender på med tanke på pris.. Jeg som allerede har så mye penger  :---) Jaja, er nok 10-minutters jobb når de får den opp på bukk.

 

Må få på plass så mye som mulig før turen i august, skal tross alt kjøre noen tusen kilometer, så burde ha den i trygg stand. Også vil jeg få montert frontsett og 4-kanaleren snart, så må få kjøpt det jeg trenger av signal-, strøm-, jording- og høyttalerkabler, splittere også videre, samt trekke alt sammen. Men det er jo egentlig kosejobb. 

 

Så, det var dagens lille godnyhet.. 

 

Stemingsbilde tatt av dama:

post-80101-0-39679500-1437939339_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk handlet det meste jeg manglet av kabler i dag, så nå er det klart for montering av frontsett og 4-kanaleren. 

 

Signalkabel - check.

Signalkabelsplitter - check.

Høyttalerkabel - check.

4-gauge til 8-gauge strømsplitter - check.

10mm2 strømkabel - check.

 

Kom på at jeg også vil ha en splitter til jordingskabelen, så den handler jeg på vei til jobb i morra. Så nå må jeg bare ta meg tid til montering, så blir det fort bedre lyd i bilen. Da får jeg også ryddet i de gamle kablene som er trekt av forrige eier(e). Har ikke funnet noe bra løsning til diskantene enda, tenker å bygge noe kasser til å montere ved speilhus, men det blir ikke i første omgang. Er kanskje litt jalla-løsning, men tenker å bare skru fast i dashbordet der det allerede er litt hullete fra de forrige. Så kan jeg "rydde opp" i alt når jeg får litt penger igjen. Men da blir det nok å bygge skikkelig kasse til bassen og diskantene, og legge kablene pent i bagasjerommet. Men den gang da.

 

post-80101-0-42546700-1438033478_thumb.j

 

Ha en fin kveld videre, folkens! :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått telefon fra verkstedet som bilen står på, og de ordner alt for den nette sum av 300 kroner. Antok at det var en kjapp jobb, men forventet likevel mer, så jeg er fornøyd. Da bytter de også pakningene og klipset som skal være der. Så får jeg endelig bilen tilbake i armene mine i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen hentet og splitter til jording kjøpt :) Men er litt bekymret for forstillingen, spesielt bærebru, så må få tatt meg råd til å kjøpe et sett. Har funnet et som er TÜV-godkjent og med 2 års garanti til 1390,- + frakt, så blir nok å bestille det. Så får jeg se hvem som har mulighet til å montere for meg. Har ikke veldig god tid før turen, men vil prøve å få det fikset før da. Så tar jeg senken når jeg får penger etter det igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...