BMWE39turbo Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Har hørt en del stygge ting om å kjøpe bremsedeler på ebay, men fann et sett eg virkelig hadde lyst på sjøl til min E39 M5.Spørsmålet er om noen har erfaringer fra samme kit eller om dere mener eg bør la være å kjøpe?Isåfall, hvor anbefaler dere å kjøpe, legg gjerne ved link hadde vore veldig takknemlig! Settet eg likte godt; http://www.ebay.com/itm/Brake-Rotors-F-R-Kit-PREMIER-SERIES-HIGH-CARBON-DRILLED-SLOT-CERAMIC-PAD-RR122-/390712111501?fits=Year%3A2000%7CMake%3ABMW%7CModel%3AM5&hash=item5af841b18d
TRF Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Originalt er meget bra. Om du trenger noe "mer" enn originalt, vil det være lurt å definere hva du egentlig trenger, for så å snakke med noen som har greie på bremser. Jeg setter gjerne sammen et oppsett til deg.
BMWE39turbo Skrevet Juni 14, 2015 Forfatter Skrevet Juni 14, 2015 For å vere helt ærlig, orginalt funker nok ja. Men eg vil gjerne ha slissa/borra skiver, gjerne slike som der som er lakkerte i midten for å uungå rust. Mest for utseende egentlig, teit , men likevel.. Bruker bilen aldri på bane, mulig det blir nurburgring en gang i fremtiden, men gidder ikke kjøpe big brake kit av brembo kun for det. Er også opptatt av pris, bilen blir som sagt ikke brukt på bane så å hive på noe dyrt på en bil som går stortsett på koseturer/ "aktive" koseturer er egentlig ikke det mest aktuelle. Veit ikke hva sånt skal ligge i pris og hva som er best i kvalitet? Likte veldig godt de eg linket til, men følte de var noe billige iforhold til foreksempel å kjøpe hos schmiedmann. Om du vil sette sammen et tilbud etter det eg er etter (i hovudsak pris og utseende) så hadde eg satt pris på det
TRF Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 slissing og borring for utseende sin del vil jeg absolutt ikke anbefale. Det har en misjon ved hard kjør (bane), men kvaliteten på klosser (og skiver) er langt viktigere. Originalt er som sagt meget bra, og ofte langt bedre en rimelige alternativer med slissing. Dersom du skal "oppgradere" så vil første skritt være klosser og væske som tåler litt høyere temp. Original klossene er klasseledende på bitt når de er kalde, samt at de henger med relativt greit oppover på temp skalaen. De originale skivene er vel også semi flytende på denne. Anbefaling: Ikke ødelegge flotte bremser med billig ræl for utseende sin dil. Slissing trenger du ikke allikevel. God bremsevæske har jeg dog på lager bimmerR reagerte på dette 1
BMWE39turbo Skrevet Juni 14, 2015 Forfatter Skrevet Juni 14, 2015 spørst om eg ikkje berre skal satse på orginale bremser å klosser da Passer gjerne mitt bruk best. Ved eventuell oppgradering har eg veldig lyst på big brake kit fra K-sport, men disse trenger vel litt varme for å fungere optimalt kanskje..?
TRF Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Gå for originalt ja Det spørs helt på hvilke kloss du kjører. Men hvorfor i all verden K-sport? Det er en billig måte å få store kalippere på, og det er vel omtrent det. Igjen, fokus på å definere hva bremsene skal gjøre for deg. Du kommer veldig langt med væske og klosser, ihvertfall på baner som er snille med bremser.
MaWeRiCk Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Det kittet du linker til ser ut som bra kvalitet på skiven hvertfall Prisen synes ikke var så billig, det er det kvalitets bremser koster i USA ! 4 skiver + klosser veier en del så fly-frakt over dammen kommer i tillegg. Selv med frakt sparer du en god del på enkelte bildeler fra statene, har selv bestillt noen deler til KIA og de er skammelig billig sammenlignet med Tyske og Britiske nettbutikker selvom frakta er dyrere sparte jeg mye
TRF Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Igjen, det er svært bra kvalitet på originale bremser. De er i utgangspunktet semi flytende (hvilket de i linken ikke er). "dyre" og "kvalitet" er nok ikke det de fleste tenker. Skal du ha noe som er en reell oppgradering fra originalt så koster det mer. Skivene jeg selger har i USA høyere utsalgspris _per skive_ enn hele det settet der koster, som en referanse. Skulebollen reagerte på dette 1
BMWE39turbo Skrevet Juni 14, 2015 Forfatter Skrevet Juni 14, 2015 Men orginale skiver/klosser er bedre enn de eg linket til sant?
TRF Skrevet Juni 15, 2015 Skrevet Juni 15, 2015 (endret) Til ditt bruk tror jeg ikke det finnes noe bedre enn originalt, og ihvertfall ikke til den prisen. Endret Juni 15, 2015 av TRF-Racing
RS-Heggem Skrevet Juni 15, 2015 Skrevet Juni 15, 2015 Skal du ha store kalippere, ville jeg gjort som jeg selv gjorde. Følgmed på forum over i Usa, der de ofte selger bilen i deler, når de selger den igjen. Jeg kjøpte komplett bbk som nesten ikke er brukt, å frakt kostet faktisk ikke så grusomt heller. Settet jeg kjøpte har en veil pris i Norge på over 70k, så det er penger å spare.
BMWE39turbo Skrevet Juni 16, 2015 Forfatter Skrevet Juni 16, 2015 Det er vel ikke forskjell på bremsene fra USA modellene og europa modellene? Man kan trygt kjøpe bremsedeler fra USA?
TRF Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Nå er jeg ikke helt sikker (og gadd ikke sjekke ETK), men mener europa modellen har "semi flytende" skiver, og US modellen har vanlige faste?
RS-Heggem Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Jeg mener bremser på E39 M5 er identiske på Us og Eur. Men jeg vet på E34 M5 er det faste på alle modeller levert i Us. Det jeg mente, å egentlig kunne opplyst om også, så er det at jeg handlet Brembo brukt i statene, istedet for å kjøpe til den dobble prisen her i Norge. Jeg kjøpte den gamle pakken med 8-stemplede kalippere fremme, og 4-stemplede bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå