janerik171187 Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 (endret) har en m50b25 ikke vanos fra e34 i min e30 85mod men tomgangen blir ikke bra, jager sikkert 1000rpm opp og ned, (hakke koplet til turteller ennå) men om jeg kopler ut lmm så holder den seg nesten bra, bare den standard ikke helt god når man kopler ut lmm tomgangen. tenkte da at det er jo sikker lmm, men prøvd med 2 andre og likt ennå, prøvd alle 3 på annen bil og de funker fett. har og prøvd 3 forskjellige hjerner, samme greia. noen som har vært borti samme? falskluft er det ikke, testet med startgass overalt uten reaksjon. tenkte prøvebytte kam og veiv sensor, motor går vell i nødmodus om man kopler ut lmm, noen som vet hva motor går utifra da av sensorer? (er jo evnt en av de den ikke følgerm ed på som tuller kanskje) film av gang uten lmm først, så kopler på lmm midtveis, tomgangsregulator er ikke tilkoplet på denne filmen. (ingen forskjell med eller uten den på) http://vid82.photobucket.com/albums/j261/tempore50r/tempore50r002/20150616_182528.mp4 tenkte ta diagnose, men diagnoseapparatet mitt ekke helt med, prøvde det i 2 e34 delebiler og, fortsatt dødt der så tipper det ikke funker Endret Juni 16, 2015 av janerik171187
carburetion Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Bytte Kam og veivsensor fungerer dårlig. Da får du ikkje start. Feiltenning som fanken. Tomgangsregulator må du ha. Sitter den fast kanskje? Ventilen inni tomgangsregulatoren bør vere bevegelig. Tps kan lage ujevn tomgang viss den er defekt. Du har ikkje koblet andre ledninger feil? Det er jo diverse kontakter som passer om hverandre. Som f.eks oljetrykk sensor, og kjølevann sensor.
janerik171187 Skrevet Juni 16, 2015 Forfatter Skrevet Juni 16, 2015 Bytte Kam og veivsensor fungerer dårlig. Da får du ikkje start. Feiltenning som fanken. Tomgangsregulator må du ha. Sitter den fast kanskje? Ventilen inni tomgangsregulatoren bør vere bevegelig. Tps kan lage ujevn tomgang viss den er defekt. Du har ikkje koblet andre ledninger feil? Det er jo diverse kontakter som passer om hverandre. Som f.eks oljetrykk sensor, og kjølevann sensor. ikke bytte om da, bytte til noen reserve seff hehe har et par løse og 2 motorer som fungerer, en står i bil som jeg kan utelukke ting med, bare teste å kople ut tomgangsregulator, ingen forskjell verken med eller uten, ikke fått sjekket om dne står åpen eller ei, men blir å prøve bytte imorra. hakke koplet noe på motoren trokke gamle eier gjorde det heller, bare satt rett inn i bil såvidt jeg vet. jeg har vært å løsnet innsuget og det så ut til å ha stått der i alle år, så tviler på noe har vært tuklet med, har igrunn alle deler så skal vell la seg gjøre finne synderen, men tar tid da så greit å høre om noe nhar vært borti det samme
janerik171187 Skrevet Juni 16, 2015 Forfatter Skrevet Juni 16, 2015 Diagnose? Håpløst uten. ikke så mange sensorer på motorene her så helt håpløst er det ikke hva gjorde man ikke i gamle dager uten mulighet for diagnose har adapter til odb kontakt, men selve dignosegreia mi funker ikke, men pappa har en, så skal få lånt den torsdag forhåpentligvis. (biltema da, så får se om det funker)
Sebb9 Skrevet Juni 20, 2015 Skrevet Juni 20, 2015 Fikk du testa den feilkodeleseren fra biltema med obd2 adapteret? Har ett sånn adapter, tenkte å kjøpe den fra biltema hvis det funker.
janerik171187 Skrevet August 9, 2015 Forfatter Skrevet August 9, 2015 Fikk du testa den feilkodeleseren fra biltema med obd2 adapteret? Har ett sånn adapter, tenkte å kjøpe den fra biltema hvis det funker. funka dårlig
MrBrum Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 ikke så mange sensorer på motorene her så helt håpløst er det ikke hva gjorde man ikke i gamle dager uten mulighet for diagnose har adapter til odb kontakt, men selve dignosegreia mi funker ikke, men pappa har en, så skal få lånt den torsdag forhåpentligvis. (biltema da, så får se om det funker) Ikke så mange sensorer? Det er mange flerre enn det var i gamle dager (les 85) da man ikke brukte slik elektronikk. Og på denne motoren fungerer ikke OBD2 systemer. OBD2 fungerer ikke før etter 2001 på europeisk solgte biler. Hjelper ikke med OBD2 overgang på kontakten på denne. Så at det ikke fungerte er ikke så rart. Det du trenger hjelp med diagnose med et skikkelig BMW kompatibelt system, og noen som kan å bruke det, eller du kan bytte deler på må få til du blir grå av frustrasjon i fjeset. Og mange penger fattigerre. Og til og med uten å løse problemet. Du har fått råd og tips her på bimmers, så får det bli opp til deg selv hva du vil.
janerik171187 Skrevet August 17, 2015 Forfatter Skrevet August 17, 2015 Ikke så mange sensorer? Det er mange flerre enn det var i gamle dager (les 85) da man ikke brukte slik elektronikk. Og på denne motoren fungerer ikke OBD2 systemer. OBD2 fungerer ikke før etter 2001 på europeisk solgte biler. Hjelper ikke med OBD2 overgang på kontakten på denne. Så at det ikke fungerte er ikke så rart. Det du trenger hjelp med diagnose med et skikkelig BMW kompatibelt system, og noen som kan å bruke det, eller du kan bytte deler på må få til du blir grå av frustrasjon i fjeset. Og mange penger fattigerre. Og til og med uten å løse problemet. Du har fått råd og tips her på bimmers, så får det bli opp til deg selv hva du vil. har bmw program som skal funke, men er no krøll med det, negative med å handle på ebay hakke stressa noe med dette, brukte bilen 3 dager på rudskogen, da eneste problemet er tomgang, går helt fint ellers, bare proppa slangen til tomgangsregulatoren med en bolt så den ikke gjør noe og stramma waieren så jeg fikk no tomgang funker på banebil hehe. men skal få ordnet meg ordentlig program er planen, da kommer til å trenge det senere alikevell er ikke akkurat mange sensorer på m50b25nv, men litt nyere er det litt mer men har prøvd deler fra bil som fungerte (testa og andre veien da dne bilen var hel da) men feilen flytta seg ikke, så hakke helt finni ut hva det er, men stresser ikke med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå