Hede95 Skrevet Juni 18, 2015 Share Skrevet Juni 18, 2015 Hei! har kjøpt min første rekkesekser, 320ci e46 men gleden var kortvarig... Fikk etter noen dager motorlampe, greit nok... tettet falskluft fra insug, veivhusvent pluss en ny camsensor på insugssiden, renset tomgangsregulator. Dette fikset mye av problemene! bilen hadde til tider ujavn tomgang, mistet tilfeldig motoreffekt, måtte til tider restarte bilen for at den skulle gå normalt, kjinne unormalt lenge for å starte. Nå sitter jeg igjen med en feil, nemmelig at bilen ikke kan stå på tomgang i mer en 20sek før den feiltenner på syl 5, klør meg litt i hue siden jeg slettet feilkoden mens bilen gikk og da forsvant feiltenningen momentant! Kjører jeg med en gang bilen starter tuller den aldri. Virker som bilen ikke liker at jeg bruker ac heller. Har lest litt og tenker mer og mer på vanos oringer, draget er ikke mye å skryte av før jeg treffer 3500++ rpm Noen som har innspill ? kan skru selv men klarer ikke finne ut hva som er galt, plugg og coil er byttet på nr5, er dette en jobb for bmw verksted å feilsøke ? Motoren har gått 155 000 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 18, 2015 Share Skrevet Juni 18, 2015 Høres litt rart ut, muligens en dyse som er dårlig? Ikke så vanlig, men hvem vet. Er ikke noe drag før 4000 rpm på de der, har samme motor bare med enkel vanos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_s Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 Du burde fått tatt skikkelig diagnose med INPA eller noe lignende. Vet du hvilken feilkode du slettet da feiltenningen forsvant? Jeg har veldig lik motor, 2002 520i, altså M54B22. Jeg byttet de o-ringene og merket ingen stor endring. Feilmeldingene forsvant da, det er jo fint Tror vanos virker i mellomregisteret (2500-4000?) som en optimalisering. Har egentlig liten tro på at vanos kan forårsake fusking eller feiltenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hede95 Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2015 Du burde fått tatt skikkelig diagnose med INPA eller noe lignende. Vet du hvilken feilkode du slettet da feiltenningen forsvant? Jeg har veldig lik motor, 2002 520i, altså M54B22. Jeg byttet de o-ringene og merket ingen stor endring. Feilmeldingene forsvant da, det er jo fint Tror vanos virker i mellomregisteret (2500-4000?) som en optimalisering. Har egentlig liten tro på at vanos kan forårsake fusking eller feiltenning. Den het så mye som p0305 http://www.obd-codes.com/p0305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_s Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Der har du jo mulige feilkilder listet opp Jeg vil si at de 4 første er de mest sannsynlige, og du har allerede eliminert de to første. Prøv å bytt dyse på sylinder 5 med den på sylinder 4 og se om feilen flytter seg til sylinder 4. Litt styr men... Har du flere feilkoder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Er blendepluggen på innsuget tett? Sitter mot torpedoveggen på innsuget. Du får misfire hvis denne lekker litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 En kompis hadde og misfire-feil på sin m52. Etter vært kom det og feil på lambda. Visste seg å være en coil med periodisk feil, kom tilbake noen minutter etter sletting av feilkode. Bensin gikk rett i eksos og lagde trøbbel før lambdasensor. Napp av en og en coil på tomgang, om motor endrer karrakter så har du en fungerende coil/plugg. Ingen endring=død coil. Om du har bytta en stk coil, så ligger det vel i luften av de resterende 5 er slitne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå